    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowa umowa najmu
    Date: Fri, 22 Jun 2007 16:06:50 +0200

    On 2007-06-22, Raack <r...@o...pl> wrote:

    > O ile dobrze zrozumiałem powinno być:
    > - strony zawierają umowę najmu lokalu na czas (oznaczony) 12 mięsięcy,
    > - umowa, o ile żadna ze stron jej nie wypowie, ulega przedłużeniu na
    > czas nieoznaczony.

    Tak ma być.

    > ale:
    > KC art. 688. Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a
    > czynsz jest płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na
    > trzy miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

    A w jakimś przypadku może być miesięczny okres wypowiedzenia?

    > Pełnomocnictwo do zawarcia umowy wymaga zachowania takiej formy, jaką
    > ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia. Jeśli umowę najmu
    > chcecie zawrzeć w formie pisemnej do udzielenia pełnomocnictwa
    > wystarczy forma pisemna, jeśli w formie aktu notarialnego (nie trzeba,
    > ale można) konieczne będzie pełnomocnictwo spisane w obecności
    > (polskiego) notariusza.

    Zwykła umowa pisemna.
    A co w przypadku, gdyby pełnomocnik miał za mnie wypełniać i składać
    PIT (z jego podpisem)? Co w przypadku innych spraw, które w tej chwili
    trudno mi przewidzieć, np. załatwianie czegoś w banku, w Stoeanie itp.
    w moim imieniu? Musi być notariusz, mogę sama napisać upoważnienie?
    Zbiorcze? Na każdą rzecz z osobna?

    > W praktyce urzędy stosują art. 56 kodeksu karno-skarbowego:
    > § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu, innemu
    > uprawnionemu organowi lub płatnikowi deklarację lub oświadczenie,
    > podaje nieprawdę lub zataja prawdę albo nie dopełnia obowiązku
    > zawiadomienia o zmianie objętych nimi danych, przez co naraża podatek
    > na uszczuplenie,

    Tzn. nie dopisałam, że podatek byłby zapłacony, a nawet należałby się
    zwrot, jedynie same formularze nie byłyby złożone w terminie. Choć
    jeśli można to prosto rozwiązać pełnomocnikiem, to może nie będę
    kombinować:)

    Renata