eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 ) › Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-service.com!cyc
    lone01.ams2.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!npeersf02.ams.highwind
    s-media.com!newsfe30.ams2.POSTED!7564ea0f!not-for-mail
    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <hkcll3$li0$1@news.onet.pl> <6...@n...onet.pl>
    <hkcpiq$2td$1@news.onet.pl> <U6zan.163212$9A6.61436@newsfe07.ams2>
    <Pine.WNT.4.64.1002041725550.1108@quad>
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1002041725550.1108@quad>
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Lines: 69
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
    Message-ID: <l7Gan.150500$6V1.117138@newsfe30.ams2>
    NNTP-Posting-Host: 86.3.152.238
    X-Complaints-To: http://netreport.virginmedia.com
    X-Trace: newsfe30.ams2 1265315409 86.3.152.238 (Thu, 04 Feb 2010 20:30:09 UTC)
    NNTP-Posting-Date: Thu, 04 Feb 2010 20:30:09 UTC
    Organization: virginmedia.com
    Date: Thu, 4 Feb 2010 20:30:11 -0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:626417
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> Jeszcze raz - wybrales tani i nie 100% pewny sposob dostarczenia
    >>> przesylki,
    >>> wiec zgodziles sie podjac pewne ryzyko, ktore teraz chcesz przerzucic na
    >>> sprzedajacego.
    >>
    >> Na glowe upadles?
    >> To sprzedajacy dal wybor to lub to...
    >
    > Hmm... i on wybrał?

    Zgadza sie, bo mial dwie opcje. On niczego nie wymogl.

    >> On za jeden jak i drugi mial zaplacic i zaplacil, nie ma czegos takiego,
    >> ze zaplac ale nie gwarantuje ze dojdzie....
    >
    > Dasz głowę, że tak jest wg prawa?

    Nie w tym sprawa, jesli jest jakis problem z przesylka, to sie reklamuje.
    Kupujacy w zasadzie nie ma sznads na reklamowanie, bo nie on jest nadawca.
    Poza tym, jesli dajesz ryzykowna opcje dostarczenia towaru to znaczy, ze w
    razie czego sie tym zajmiesz.
    Inaczej nie widze powodu podawania takiej formy wysylki.
    Naturalnie nik nie zagwarantuje dostarczenia przesylki, bo np. samolot czy
    statek zatonie, ale od tego sa reklamacje i zwroty.
    Mi chodzi o sama swoadomosc, ze jesli jest wybor w danym sklepie czy u
    sprzedajcego Poczta Polska to nie mozna od razu uznac, ze jak ktos to
    wybierze to twaru nie wysle bo pisze, ze nie gwarantuje...

    >> Jesli nie gwarantujesz a pobierasz za to pieniadze to wycofaj ta metode
    >> dostrczenia towaru!
    >
    > Spróbuj tak na spokojnie (tak, wiem że to trudne, jak SIEBIE dotyczy).
    > Wyjdź z siebie, stań obok, i zastanów się, czy TAKĄ SAMĄ RADĘ
    > dasz np. Poczcie Polskiej.

    Przeczytaj co napisalem, odnioslem sie do typowego zrozumienia czym sa opcje
    do wyboru.
    Jesli bedzie to porzadny sklep i tez bedzie taki wybor to co sie dzieje w
    przypadku braku przesylki? Sklep interwenuje na poczcie... I sklep z poczata
    sie kluci:)
    Nie mozna sobie napisac, ze wybierasz Poczte i ja mam wszystko w dupie co
    sie dalej stanie - bo jak udowodnisz, ze ktos wogole przesylke wyslal?

    > Przecież to właśnie ona (owa poczta) świadczy usługi np. listów
    > zwykłych, i NIE MA GWARANCJI że dojdą!
    >
    > Jak wyjaśnisz, że takie działanie PP jest zgodne z prawem?

    Ale tu chodzi o reklamacjie.

    >
    >> Poza tym jak mozna powaznie handlowac na Allegro?:))) to sa wlasnie
    >> efekty: sprzzedajacy moze miec wszystko w dupie.,..
    >> Przynajmniej ebay gwarantuje kupujacem zwrot pieniedzy (poprzez paypal)
    >> jesli przesylka nie dojdzie, co ciekawe, nie raz pauypal tak dziala, ze
    >> awansem wierzy kupujacemu i kase dostaje nieomal natychmiast a paypal
    >> rozmawia ze sprzedajcym:) sprzedajcy juz tak latwo sie nie wykreci:) od
    >> paypal...
    >
    > Ciekawe, co paypal zrobi z *kupującym*, jak dostanie do ręki dowody że
    > towar został wysłany *i wrócił*.
    > Dobrze mu (kupującemu) nie wróżę ;)

    Zarzada zwrotu, po czym zablokuje konto do czasu zwrotu kasy. Jesli przesz
    (chyba?) 3 miechy nic sie nie dzieje wysyla pismo do firmy windykacyjnej -
    raczej siwe nie bawia.
    Malo tego w wiekszosci przypadkow PayPal zada potwierdzen adresow... by
    potem bylo latwiej:) kiedys tak nie bylo:)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1