    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieruchomość a spadek
    Date: Wed, 20 Dec 2017 14:13:40 -0600

    On 12/20/2017 7:23 AM, Wojtek wrote:

    > Jeden notariusz chciał tego. Tylko nie wiem, dlaczego? Nie wiem, czy był
    > to kaprys notariusza czy z czegoś to wynika.

    Jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn.

    art 19.6
    Jeżeli przedmiotem aktu notarialnego, który ma być sporządzony, lub
    dokumentu, co do którego notariusz ma uwierzytelnić podpis, ma być
    zbycie praw do spadku albo zbycie lub obciążenie rzeczy lub praw
    majątkowych uzyskanych tytułem, określonym w art. 1, notariusz może
    dokonać tych czynności tylko za uprzednią pisemną zgodą naczelnika
    urzędu skarbowego albo po przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez
    naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że nabycie jest zwolnione
    od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie
    podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.