    From: "root@chester" <r...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepłacący lokator a eksmisja
    Date: Tue, 21 Jan 2003 03:28:20 +0100

    Robert Tomasik wrote:

    > Pismo wysyłasz 11.02.2003 roku, bo termin mija o północy (chyba że to
    sobota
    > lub niedziela, to wysyłasz we wtorek)
    11.02.2003 to lokator ma już zaległe trzy czynsze (12,1,2).
    W tym piśmie 11.02 informuję, że ja nie zapłaci do 10.03, to z dniem
    31.03 wypowiadam umowę? (bo trzeba na co najmniej miesiąc naprzód, na
    koniec miesiąca - Art 11, Ust2 UoOPL)
    A co z Art. 12 Ust.1-4 UoOPL?

    > No na pewno kilka miesięcy, więc raczej nie jest to polecane rozwiązanie.
    Szczególnie, że lokal w stolicy... :-(

    > Z rzeczami nic nie możesz zrobić. Najlepiej pozostawić je w tym
    mieszkaniu
    > nieruszane. Tylko zamknąć mieszkanie.
    No to w takim razie prowadzi do sytuacji patowej - ja nie mogę korzystać
    z mieszkania, a lokator nie ma rzeczy...
    To co to za zastaw na poczet należności? Nie mogę wystawić na licytację
    czy pozbyć się gratów w inny sposób? Nie mówię, żeby od razu "za okno",
    ale nie chcę żeby mieszkanie stało puste, a taki pat może trwać
    miesiącami.Co reguluje takie sytuacje? No i jak ewentualnie rozegrać
    taką sytuację, żeby możliwie mało na tym stracił?
    Przede wszystkim zależy mi na znalezieniu nowego lokatora, ale nie
    chciałbym rezygnować z odzyskania należności od poprzeniego. Nigdy nie
    zetknąłem się z podobną sytuacją więc nawet nie mam jak 'gdybać'...

    > Obowiązek udowodnienia spoczywa na stronie dowodzącej.
    Jak rozumiem ja mówię: tu jest potwierdzenie odbioru pisma z dnia tego i
    tego, pismo to było takie a takie. A jak gość chce zaprzeczyć, to _musi_
    mieć namacalny dowód, że jednak wysłałem co innego. Dobra, załóżmy, że
    jestem sk*.* i wysłałem wycinki z gazet, a twierdzę, że było co innego.
    Jak można się przed tym wybronić? Przecież jeśli zechcę, to mogę
    wymyśleć sobie cokolwiek...

    > Dla tego lepiej nie niszczyć i nie gubić.
    Heh - to zawsze, ale jak np. pies czy małe dziecko dostanie sie gdzie
    nie trzeba, to katastrofa... Sam jak miałem 3 lata to poniszczyłem
    jakieś ważne dokumenty rodzicom. Jakiś czas temu nawet kilka z nich
    oglądałem i muszę przyznać, że była to całkiem spora dawka destrukcji
    jak na 3 latka ;-)

    > 16% rocznie. Podziel przez 365 dni i w EXEL-u zrób sobie arkusz
    naliczający
    > codziennie odsetki za dzień (tylko ich nie kapitalizuj). Podsumuj
    odsetki i
    > już masz. Po co program. Zresztą mam taki program napisany w DELPHI
    mojego
    > autorstwa. Jak chcesz prześlę Ci go na priv.

    Już nie trzeba - na p.s.p.p dostałem link do strony z kalkulatorem
    online - dokładnie takim, jaki sobie wymarzyłem.
    A arkusz w excelu też sobie zrobiłem.
    A co do naliczania odsetek, to czy liczę tak:
    za 10.12.2002 - 41dni*0,16*kwota/365 (OG)
    za 10.01.2003 - 10 dni*0.16*kwota/365 (OS)
    ???
    Teraz załóżmy,że lokator wpłaca kwotę.Jak ją zaliczam? OG, OS, czynsz
    Grudzień, czynsz Styczeń?
    Czy też OG,Czynsz Grudzień,OS,Czynsz Styczeń?

    Proszę wybaczyć dociekliwość, ale diabeł tkwi w szczegółach, a nawet po
    lekturze KC (fragmenty) i paru innych aktów prawnych nie czuję się na
    siłach żeby sobie z tym poradzić.

    chester