  • Data: 2013-02-21 13:58:49
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-21 11:49, Kris pisze:

    > Ściągnął, używa znaczy potrzebował. Nie kupił tylko ukradł w pewnym sensie więc nie
    widze powodu żeby darować kare.

    No wlasnie o to mi chodzi. Potrzebowal ok, nie odniosl korzysci
    majatkowej: nie zarabia na tym, nie sprzedal tego komus innemu.

    [...]
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    [...]

    Ciekawe co w sytuacji, ze np. oskarzony o w/w wykroczenie oswiadcza, ze:

    1. Program nie zostal uzyskany w celu osiagniecia korzysci majatkowej i
    taka korzysc dzieki uzyskaniu programu nie zostala osiagnieta.

    2. W/w programu nigdy by nie kupil

    Oczywiscie o ile pkt 1 jest do dyskusji (jedni beda mowic, ze uzyskal
    korzysc, inni ze nie uzyskal - podkreslam, ze jest tam wyraznie
    napisane, ze uzyskal W CELU osiagniecia korzysci majatkowej czyli
    "sciagnal bo chcial byc bogatszy", a on sciagnal bo chcial pograc w nowa
    gre - ciezko "pogranie w gre" nazwac korzyscia majatkowa), o tyle pkt 2
    to sprawa raczej jasna - skoro by nie kupil - oswiadcza to pod przysiega
    - to znaczy, ze producent programu nic nie stracil zakladajac juz
    absurdalnie, ze brak zakupu = wygenerowanie komus straty.

    --
    Jarek