  • Data: 2021-08-11 11:47:05
    Temat: Re: Niekonsekwencje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Naturalną konsekwencją próby wdarcia niekoniecznie jest rozjechanie kogoś,
    > więc trochę słabo to widzę. Wdzierający się mógł nie wiedzieć/przewidzieć,
    > że (a) kierowca aż tak spanikuje; (b) będzie miał ludzi przed maską.

    Naturalną konsekwencją próby pobicia kogoś jest próba ucieczki ofiary.
    Jeśli nie da się dowieść, że kierujący celowo wjechał w tę kobietę - a
    mam taką wątpliwość - to w mojej ocenie obronienie zarzutu NIEUMYŚLNEGO
    spowodowania śmierci wdzierającemu się do autobusu jest możliwe.

    Normalnym następstwem ataku nożem na ofiarę nie jest zastrzelenie
    przechodzącej obok osoby. Ale przyznasz, że jest to skutek dający się
    przewidzieć.

    Ad rem: Jesli przed sadem zostanie zmieniona kwalifikacja z zabójstwa,
    na nieumyślne spowodowanie śmierci poprzez przekroczenie zakresu obrony
    koniecznej - a to moim zdaniem właściwa kwalifikacja dla kierowcy - to z
    automatu wdzierający się powinien dostać zarzut nieumyślnego
    spowodowania śmierci kobiety poprzez napaść na kierowcę.

    Moim zdaniem tę sytuację można porównać do tego, że gość się rzuca na
    inną osobę. Dochodzi do przepychanki i ofiara wywracając się rozbija
    jakiś przedmiot. Oczywiście mogła nie kombinować i dać sobie dać po
    pysku. Jak wuażasz? kto by za uszkodzenie mienia zarzut dostał? Przecież
    normalnym następstwem uderzenia kogoś "pięścią w nos" nie jest rozbicie
    gabloty.

    --
    Robert Tomasik