    Subject: Re: Nieanonimowy policjant
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 25 Jul 2018 14:34:27 +0200

    W dniu 25-07-18 o 13:42, J.F. pisze:

    > A jak oddycha ?
    > A przeciwskazania do uzycia wymienili ?
    >
    > Bo tak z grubsza sie wydaje, ze ratownik powinien ratowac (ale z drugiej
    > strony nie powinien opuszczac basenu),
    > i ewentualnie wydac AED ... chyba, ze sa przeciwskazania do uzycia, bo
    > wtedy to chyba nie powinien.
    >
    > Najprosciej byloby ofiare wniesc na basen i niech go fachowa sila ratuje :)

    To było centrum miasta. Jak znam życie właściwym i najlepszym było to,
    co zrobili. Poczekać kilka minut na karetkę. Latanie z ofiarą po
    basenie, czy też awanturowanie się z ratownikami, że nie chcą biegać do
    ofiary tak naprawdę nic nie wnosiło do sprawy. Wyjście ratowniczki było
    wszystkim, co dla tego człowiek można było zrobić w tym momencie.

    Burzę rozpętali dziennikarze i "urażona" niedocenieniem paniusia - moim
    zdaniem absolutnie z niczego. Zauważ, że poza jednorazowym artykułem
    jakoś nikt nie pisze, że tego ratownika skazano, czy nawet w ogóle, że
    ktoś sobie tym głowę zawraca. Jakby ów pacjent zmarł, albo ktoś uznał,
    że jednak ratownik błąd popełnił, to już by kolumnie wypisywali.

    Temat jednodniowy padł i tylko tu u nas przepychaliśmy się, kto ma rację.

    Natomiast wnoszenie na basen osoby z ulicy, to jest co najmniej wątpliwe
    etycznie. To coś tak, jak podrzucenie weterynarzowi do ogródka chorego
    kotka, bo jest weterynarzem, więc niech się nim zajmie. Basen, to jakaś
    tam działalność gospodarcza. Jej przedmiotem nie jest świadczenie pomocy
    medycznej w dzielnicy i nie uważam za sensowne podrzucanie im pacjentów
    - o ile nie jest to wynik jakiegoś niestandardowego zagrożenia, któremu
    nie da się normalnie przeciwdziałać. Zasłabnięcie na ulicy osoby takim
    normalnie nie jest. Służby medyczne dają sobie z tym w miarę radę i nikt
    się nie awanturuje o to, ze akurat obok basenu nie było.