    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Date: Thu, 3 Jul 2008 13:17:17 +0200
    <g4936d$t1$1@news.onet.pl> <g4a52f$pb4$1@news2.task.gda.pl>
    <g4ad3m$l7q$2@news.onet.pl> <g4af74$ra0$1@news2.task.gda.pl>
    <g4ak73$blf$1@news.onet.pl> <g4ale0$ekt$1@news2.task.gda.pl>
    <g4anjl$mb4$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <g4ap6b$qht$2@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <g4b0id$dd6$4@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <g4bp4b$mj2$2@news.onet.pl> <g4ck0j$asp$1@news2.task.gda.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <g4d027$ljf$1@news2.task.gda.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <g4d4r2$a9f$1@news2.task.gda.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <g4d80t$1o6$1@news2.task.gda.pl> <u...@n...lechistan.com>
    <g4fn8h$18$1@news2.task.gda.pl> <2HOak.226462$M63.192218@newsfe13.ams2>
    <g4hstd$6k9$1@news2.task.gda.pl> <g4hve4$qk5$1@news.onet.pl>
    <g4i6eg$epb$1@news2.task.gda.pl> <g4i8f3$lsj$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:g4i8f3$lsj$1@news.onet.pl...

    > nie jestem organizatorem, wiec nie musze sie znac od strony prawnej.

    to czemu buntujesz sie przeciwko temu ktorzy sie musza znac i sie znaja?

    > no dobrze, a co zakazuje zrobienia loda wielkiemu murzynowi?

    konstytucja :)
    i nie tyle zakazuje, bo jesli masz ochote, to prosze bardzo, ale zmuszania
    osoby trzeciej wbrew jej woli, jak najbardziej tak

    > w koncu ZMUSZENIE CIE, do zrobiania loda murzynowi (bo inaczej nei
    > wejdziesz, regulamin rzecz swieta) to to samo jak ZAKAZ WNOSZENIA COLI.

    nie tak samo, jak podrosniesz to moze to zrozumiesz

    > No ale podstawa prawna?

    konstytucja, kpk

    > No wlasnie w tym sek, ze sie nie godze.

    wiec nie wchodzisz, proste

    > moglem

    no wiec w czym problem

    > moze i moglem, ale to moja energia, a ja si enei spodziewam, ze musze
    > poznawac przepisy i regulaminy przed kupieneim bulki czy biletu na
    > koncert.

    ile ty masz lat?
    bo czasem z tego co piszesz to mam wrazenie ze tak ze 13, nie wiecej

    > nie, nie, to ty mi wskaz przepoisy ZARANIAJACE.

    zbarania tego regulamin, a poniewaz nie kloci sie to z innymi aktami
    prawnymi, jest dla ciebie wiazace, rozumiesz?

    > U nas w PL to jest tak: Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    jest pewna hierarchia aktow prawnych, na szczycie stoi konstytucja, a na
    dole w przyapadku tego koncertu jest regulamin, regulamin zabrania, wiec
    dozwolone nie jest

    > I dyskuzyjnosc polega na tym, ze niewnoszneie aparatu to "zyczenie"
    > organizatora. Bo zakaz prawny moze miec zastosowanie do przedmiotow
    > niebezpiecznych.

    mja cierpliowsc dobiega konca, ale jeszcze sie postaram

    na koncercie to nie jest zyczenie organizatora, to jest jego prawo, inne
    akty prawne nakladaja na niego obowiazek zapewnienia bezpieczenstwa i nie
    wypowiadaja sie na temat tego czy organizator ma umozliwic gosciom robienie
    zdjec na swojej imprezie, pozostawiaja mu w tej kwestii wolna reke, wiec od
    dobrej woli organizatora zalezy czy bedziesz mogl wejsc z aparatem czy nie,
    zrozumiesz to wreszcie?

    > to niech zabezpieczaja, ale zgodnie z prawem. Zrobienie zdjecia n a
    > koncercie nei jest przestepstwem ani wykroczeniem. Ba, chec wniesienia
    > aparatu na koncert nie jest wykroczeniem ani przestepstwem.

    ale organizatror moze tego zabronic, zadne prawo mu tego nie zabrania, ani
    nie nakazuej umozliwienia robienia zdjec przez uczestnikow koncertu

    > Pop prostu zyjemy w kraju, gdzi epierdolneici i nierozgarnieci ludzie
    > wykorzystuja cielece posluszenstwo odchowanego w komunizmie spoleczenstwa,
    > stad ciagle ZAKAZY, NAKAZY nawet w sferze, ktora tego nie wymagaz.

    to juz ci pisalem, zostan organizatorem koncertow i ustanawiaj swoje
    regulaminy, wtedy bedzie tak jak ty chcesz

    > Bo jak ci ktos napisal juz - ja moge krecic i rozpowszechniac nagrania z
    > telefonu. Mam 3 megapiksele, zoom 5x, karte 8 giga. Wlasciwie telefon
    > teraz mam bardziej wypasiony niz moj pierwsyz cyfrak był.

    no nieslychanie profesjonalny sprzet, taka jakosc organizator ma tam, gdzie
    go mozesz pocalowac jak cie nie wpusci