    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Date: Tue, 1 Jul 2008 11:12:35 +0100

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:g4cjmm$253c$1@opal.icpnet.pl...

    > Co do butelek, to już mi się nie chce wyjaśniać.
    >
    > Co do natomiast aparatu fotograficznego, to są ich dwa rodzaje: amatorskie
    > (w tym "kompakty", komórki itp.) i profesjonalne.
    >
    > Generalnie na koncerty nie można wnosić profesjonalnych, aby nie robić
    > nieautoryzowanych zdjęć takiej jakości, że można by je później gdzieś
    > oficjalnie publikować. Chodzi o to, że jak ktoś chce publikować zdjęcia,
    > to musi za to zabulić - na tym polega kapitalizm, że jak chcesz zarobić,
    > to musisz odpalić działkę wszystkim poddostawcom, pośrednikom itp.

    Chyba zartujesz sobie!
    Znaczy gdzie opublikowac? Na wlasnej stronie domowej czy jak?
    Jaka agencia prasowa wezmie od klienta nieautoryzowane zdjecie?
    By umiescic zdjecie w gazecie, magazynie czy oficialnym serwisie, trzeba
    miec autoryzacjie, jak sobie wyobrazasz, ze pap ktory ma wlasnych fotografow
    przyjmie zdjecie od "profesionalisty" bez praw autorskich?
    Toz pap znalazla by sie w sadzie za cos takiego.
    Zrozum, w dzisiejszym swiecie norm ISO, ograniczen, akredytacji, kontroli
    prasowej, nie ma miejsca na amatorskie "profesionalne" zdjecia,
    organizatorzy koncertow, meczow i reszty doskonale o tym wiedza. Wyjatek
    stanowia zdjecia prezentujace jakies niecodzienne zdarzenie np. wybuch
    butelki z kola podczas koncertu, czego np. nie zarejstrowaly aparaty
    akredytowanych fotografow.