    Date: Sat, 12 Jun 2010 10:30:16 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie deptać prawników

    W dniu 12-06-2010 09:31, Liwiusz pisze:

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,80001
    90,Sejm_zliberalizowal_przepisy_dotyczace_deptania_t
    rawnikow.html

    > "Deptanie trawników w parkach czy innych miejscach przeznaczonych do
    > rekreacji nie będzie już karane - przewiduje przyjęta przez Sejm
    > nowelizacja Kodeksu wykroczeń. Kara za niszczenie roślinności pozostaje
    > bez zmian. "

    Nareszcie trochę normalności.

    W cywilizowanych krajach chodzenie po trawie poza pewnymi wyjątkami
    naganne nie jest.

    Oczywiście, trawnik "do chodzenia" musi być odpowiednio zadbany, to
    kosztuje, tak samo jak odpowiedni materiał siewny, i w tym tkwi problem
    zapewne.
    Jak się tą trawę od biedy kosi parę razy w roku i to pierwszy raz już po
    pyleniu, nie dosiewa, często nie podlewa itp to potem trzeba stawiać
    barierki i wlepiać mandaty, żeby trochę tej zieleni jednak było.

    Pamiętam pierwsze wyjście w plener z moim nauczycielem angielskiego -
    Brytyjczykiem (świeżynka, 2 miesiące w Polsce).
    To było '90 albo '91 rok. Facet zabrał nas do parku i buch na środek
    trawnika, rozsiada się i rozkłada książki. A cała klasa stoi
    zdezorientowana na chodniku. Lata tresury nie pozwalały nam tak po
    prostu wleźć na trawę. Niby wszyscy dorośli, obyci w świecie jak na
    tamte czasy, a jednak imprint działał nienagannie.
    Pamiętam, że całą godzinę wszyscy się niespokojnie rozglądali i
    siedzieli jak na szpilkach. Zamiast luźnej lekcji w plenerze była
    godzina ciężkiego stresu.

    > Ciekawe czy doczekamy się możliwości przechodzenia na czerwonym świetle
    > "jak nic nie jedzie" ;)

    Pewnie nie, bo to "jak nic nie jedzie" jest podatne na uznaniowość.
    Czy jak nic nie jechało ale zza bardzo bliskiego zakrętu wyjechał
    samochód i musiał zwolnić bo byłam w połowie jezdni to dostanę mandat
    czy nie?

    Zresztą dziś ludzie łażą na czerwonym bez żadnych zahamowań. Nagminnie
    na światłach "na guzik", bo co będzie taki pieszy czekał, skoro wie, że
    zdąży. A poza tym "przecież mnie widać więc jakby co to zahamują".
    Wczoraj prawie pod koła wlazła mi na czerwonym kobita z wózkiem.
    Zupełnie nie patrzyła. Mam hamulce jak brzytwy, przy tych 50 na godzinę
    staję w miejsc (cale szczęście dla tej baby), ale facet za mną musiał
    kręcić na środek jezdni, żeby mi w tyłek nie wjechać.
    Nie mogłam się powstrzymać żeby nie zatrąbić, to urocza mamusia najpierw
    zrobiła zaskoczoną minę, że jakiś samochód się nagle pojawił znikąd a
    zaraz potem pokazała mi fucka.

    Właściwie można by w ogóle skasować zakaz przechodzenia na czerwonym, i
    tak 90% pieszych traktuje to jako luźną sugestię.
    Groźba mandatu? Proszę mnie nie rozśmieszać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813