    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Netowa sprawa bez precedensu
    Date: Wed, 27 Feb 2002 15:24:00 +0100

    On 27 Feb 2002 a...@p...onet.pl wrote:

    > Nie zalezy mi na wyciaganiu kasy (pewnie i tak bym nie
    > wyciagnal), ale raczej na tym jak sformulowac pisemko
    > do firmy ABXXYZXYZXYZ zeby jak to sie mowi - "narobili w portki".

    Zasadniczo nie ma przepisów regulujących odpowiedzialność providera
    internetowego za naruszenia prawa związane z jego serwerem. Można się
    posłużyć analogią z art. 433 KC, ale jest ona wątpliwa ze względu na
    ograniczony zakres szkód w nim wymienionych. Ponieważ delikt opiera się na
    zasadzie winy, a odstępstwa od tego musi wymieniać ustawa, skłaniam się ku
    stwierdzeniu że provider nie odpowiada za poczynania swoich użytkowników.
    Nie jest jasne czy może odpowiadać karnie za zaniechanie zgłoszenia
    przestępstwa, skoro nie ciąży na nim szczególny obowiązek (z braku w/w
    norm), a paserstwo nie jest wśród przestępstw których zgłaszanie
    obowiązuje każdego (art. 240 KK).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.