  • Data: 2002-02-27 16:06:37
    Temat: Re: Netowa sprawa bez precedensu
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Piotrze, taka lakoniczna odpowiedź z twojej strony? :) I do tego IMO
    > niesłuszna? Przecież provider może podnieść zarzut braku legitymacji
    > biernej, bo to nie on wyrządził szkodę, a nie ma przepisu który by
    > normował jego odpowiedzialność.

    wkurza mnie ze nie ma zbyt wiele spraw sadowych dotyczacych internetu...
    proponuje lekture artykulu opublikowanego w Gazecie Prawnej:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/02502-630/czy.html

    "Do Sądu Najwyższego dotarła sprawa o ochronę dóbr osobistych w Internecie.
    Pojawiła się rzadka okazja, by ta najwyższa sądowa instancja wypowiedziała
    się na nowy, bulwersujący internautów i prawników temat. Tak się jednak nie
    stało...."

    Oczywiscie ze moze Provider zlozyc zarzut braku legitymacji biernej, ale byc
    moze nieskutecznie; natomiast co do odpowiedzialnosci providera - pisalem o
    tym w swojej pracy:
    Naruszenie dóbr osobistych w Internecie i ich cywilnoprawna ochrona na
    podstawie przepisów Kodeksu cywilnego
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm

    Jest tam rozdzial poswiecony odpowiedzialnosci providera; moim zdaniem
    podstawa prawana odpowiedzialnosci ISP to art kc: 24, 448, 415, (416 w
    przypadku osob prawnych) byc moze 429, 430; wchodza przepisy 417 jesli
    serwer panstwowy,
    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl