    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa firmy - zastrzeżenie, sprawdzenie etc
    Date: Sat, 03 May 2008 17:49:39 +0200

    bodie kotas pisze:

    > heh to mogę "ORLEN Jan Kowalski" ... obawiam się że nie

    Oczywiście, że możesz.

    > chodzi mi o sytuację (chyba?) znaku towarowego czy jakoś tak ... np
    > sytuacja apple computer który ma cały czas sprawy z wytwórnią płytową apple

    Ale piszemy tutaj o firmie, a nie o nazwie marki.

    > załóżmy że nazwę sobie firmę bluenote ... potem mam logo z napisem
    > "bluenote" po pierwsze nie chcę mieć problemów z kimś kto to sobie
    > zastrzegł czy opatentował po drugie nie chcę żeby kto inny potem mógł z
    > tej nazwy korzystać

    Jeśli ktoś zastrzegł nazwę bluenote np. dla produkcji komputerów, to
    Ty nie możesz jej do tego użyć. Ale możesz produkować soki pod tą marką,
    albo może prowadzić agencję HR. Ważne, aby logo graficzne było różne.
    Bardzo mało jest marek, które są zastrzeżone we wszystkich dziedzinach
    działalności.

    > dajmy na to mam site www.bluenote.pl zbieram wokół nich klientów
    > wizerunek etc ... a po roku komuś muszę ją oddac

    To nie jest problem wyboru nazwy firmy, tylko marki. Firma może
    nazywać się Apple sp. z o.o., a sprzedawać ubrania pod marką "Wesoły
    Duduś". I jeśli zależy jej na ochronie tej marki, to może ją zastrzec.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz