    From: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Natrętny adorator
    Date: Wed, 7 May 2003 20:09:50 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@host-202-158.tele2.pl

    news:b9bff4$ii1$1@inews.gazeta.pl...
    > Udzielenie informacji "913" kosztuje coś koło złotówki. Jeden impuls ze 30
    > groszy. No to uruchamiamy 0-70... tak, by się równoważyło. I mamy wolny
    > rynek.

    Tylko w teorii to tak ładnie wygląda...
    Po pierwsze - nie ma tak taniej taryfy 0-700 (połączenie z BN
    kosztuje 2 impulsy, czyli - w pakiecie standardowym - 70 groszy brutto,
    niezależnie od czasu trwania połączenia).
    Po drugie - 0-700 się bardzo źle kojarzy w społeczeństwie
    (czemu się wcale nie dziwię, bo to maszynka do wyciągania
    pieniędzy), i większość ludzi będzie jednak wolała zadzwonić
    pod 913.
    Po trzecie - ok. połowy wpływów z połączeń 0-700
    i tak zabiera TPSA.
    Po czwarte - TPSA (i inni operatorzy lokalni) musiałaby
    przekazać temu "niezależnemu informatorowi" swoją bazę danych,
    a niby dlaczego miałaby to robić?
    Tak więc - w czarnych barwach widzę powstanie "konkurencyjnego
    Biura Numerów"...

    > Może napuścić ZETKĘ? Są w tym dobrzy czasami.

    Ano, Weiss mógłby zadzwonić :-)

    > Wymyśliłem podobnie. U nas w starych książkach są numery. Jak tutaj nie
    > znajduję, to wyciągam z PESEL wszystkich lokatorów i zapodaję babie z 913.

    Nie bardzo rozumiem - wyciągasz dane z PESEL?
    Podajesz telefonistce z 913 numery PESEL???
    :-)

    > Nie zarzekam się, ale adres + numer telefonu, to raczej nie są dane osobowe
    > chronione przez te ustawę. Na tej podstawie, człowieka nie zidentyfikujesz.
    > Nie ma mocnych. Stąd uważam to po prostu za kretynizm.

    Tu chodzi nie tylko o ochronę danych osobowych, ale także
    o Prawo telekomunikacyjne.
    Art. 70 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2000 r. nr 73 poz. 852):
    "1. Dane osobowe zawarte w publicznie dostępnym spisie abonentów,
    a także udostępniane za pośrednictwem służb informacyjnych operatora
    powinny być ograniczone do:
    1) numeru abonenta lub znaku identyfikującego abonenta,
    2) nazwiska i imion abonenta,
    3) nazwy miejscowości, w której znajduje się zakończenie sieci
    udostępnione abonentowi,
    4) nazwy ulicy, przy której znajduje się zakończenie sieci
    udostępnione abonentowi.".

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl