    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy Spis Powszechny
    Date: Wed, 11 Mar 2009 22:43:06 -0500

    ant wrote:

    > Czy może jest to w jakimś stopniu działanie na szkodę państwa?
    > Znaczy, tak, to jest w pewnym sensie działanie na szkodę państwa,
    > ale mnie chodzi o konsekwencje prawne, bo wątek jakby poszedł
    > w inną stronę ;p

    Ech
    Dz.U. 1995 nr 88 poz. 439
    Ustawa z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.

    Art. 56.
    1. Kto wbrew obowiązkowi przekazuje dane statystyczne niezgodne ze
    stanem faktycznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 57.
    Kto wbrew obowiązkowi odmawia wykonania obowiązku statystycznego albo
    udzielenia informacji w spisie powszechnym lub innym badaniu
    statystycznym, podlega grzywnie .

    A, zeby nie było:

    Dz.U. 2000 nr 1 poz. 1
    Ustawa z dnia 2 grudnia 1999 r. o narodowym spisie powszechnym ludności
    i mieszkań w 2001 r. ze zmianami

    Art. 8.
    1. Udzielanie odpowiedzi na pytania zawarte w formularzach spisowych A i
    M, o których mowa w art. 6 i art. 7 ust. 3, jest obowiązkowe.
    2. Osoby objęte spisem obowiązane są do udzielenia ścisłych,
    wyczerpujących i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania zawarte w
    formularzach spisowych.

    Następny spis powszechny w 2011. :)
    http://www.radalegislacyjna.gov.pl/pliki/RL-0303-55_
    08_us.pdf