    From: Romek Bieda <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Napis "nie do sprzedazy
    Date: Mon, 15 Apr 2002 12:31:11 +0200

    On 13 Apr 2002 11:31:04 GMT, p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel
    Baranowski) wrote:

    >Witam !
    >
    >Tak si? zastanawiam, co oznacza napisa na p?ycie z Gazety Wyborczej "P?yta
    >nie do sprzeda?y". Przecie? w?a?ciciel mo?e dowolnie rozporz?dzaae swoj?
    >rzecz?, a ja nie podpisywa?em ?adnej umowy zakazuj?cej mi sprzeda?y tej
    >p?yty. I teoretycznie co mo?e zrobiae wydawca, kiedy zechc? j? sprzedaae np.
    >na Allegro ? Wg mnie taki napis to bzdura, ale czekam na Wasze opinie ...

    A wd?ug mnie taki zakaz moze byae skuteczny ale nie w swerze prawa
    rzeczowego a zobowi?zniowego.
    Kupujac gazete , zawierasz umowe. Licz? sie zgodne ooewiadczenia woli.
    Sprzedawca wyst?puje z oferta ty j? przyjmujesz ( najczesciej
    milcz?co).
    A zatem piszac na p?ycie "nie do sprzedazy" wydawca precyxzuje warunki
    umowy. Sprzedajac p?yte ?amiesz zatem umowe. I na tej podstawie
    wydawca moze dochodziae roszcze?. Nie wp?ynie to jednak na sam? umow?
    sprzeda?y.
    Tak ja to widz?.
    Romek
    www.prawnik.net.pl