    From: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Date: Thu, 05 Oct 2006 14:54:35 +0200

    Dnia 04-10-2006 o 22:43:43 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

    > Mistrzowie od lewego softu powiedzą, że kradzież zegarka to
    > złodziejstwo, a kradzież oprogramowania to tylko "wyrównywanie szans".
    > Bo go nie stać na tego Corela, a dzięki temu będzie mógł coś sobie
    > do CV dopisać.
    > Kurczę, ja też chciałbym taki fajny zegarek Jeager Le Coultre "Polo".
    > Na dziś musiałbym auto sprzedać i jeszcze sporo dołożyć.

    Moze mistrzem lewego softu nie jestem ... ale powiem, ze to, ponownie, nie
    jest udane porownanie. Trzeba umiec odroznic _strate_ rownowartosci 10
    pensji w postaci drogiego zegarka (czesto polaczona z pobiciem,
    wymachiwaniem nozem albo jeszcze czyms innym) od _braku_zyskow_ z produktu
    wartego jedna milionowa rocznego (a czasem i moze miesiecznego) dochodu
    firmy.

    Czesto w telewizji dziennikarze posluguja sie pojeciem "ktos stracil na
    czyms ilestam zlotych" nie odrozniajac strat od braku zysku. Brakuje mi
    jeszcze sytuacji, w ktorej kredki kupione w papierniczym za 20zl nie mogly
    by zostac uzyte w celach komercyjnych ... bo takie, ktorych mozna kosztuja
    np. 2000zl ... ale lepiej nie mowic bo jeszcze ktos taki pomysl podchwyci
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik