    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty - zasadność
    Date: Sat, 22 Mar 2003 16:01:16 +0100

    "nimrod25" <n...@o...pl> wrote in message

    > Chciałbym spytać Was o zasadność dokumentu zwanego Nakazem Zapłaty w
    > postępowaniu uproszczonym w świetle Konstytucji i Praw Człowieka. Zgodnie
    > PCz. i Konstytucją mam prawo uczestniczyć i bronić się w KAŻDYM stadium
    > postępowania, tymczasem tryb ten odbiera mi możliwość takiej obrony dając
    > śmiesznie krótki czas (2 tygodnie) na zapoznanie się z oskarżeniem,

    Helol, kolego - to NIE JEST postepowanie karne! Tu sie nie bronisz i nie ma
    zadnego oskarzenia. Ktos chce tylko swoje pieniadza, które mu wisisz. Poza
    tym przeciez wlasnie w nim uczestniczysz - to ciagle jest to samo stadium,
    jak wniesiesz sprzeciw, to wcale nie bedzie druga instancja. Po trzecie masz
    MOZLIWOSC wziecia udzialu w swojej sprawie, ale nikt Cie przeciez sila do
    sadu nie bedzie zawozil, nie? Po czwarte ostatnio to byl chyba tydzien...?

    > odpowiedź na zarzuty i oczywiście zgromadzenie środków pieniężnych
    > umożliwiających obronę, pomijając już rażącą nierówność wobec prawa (tak
    > krótki termin i konieczność działania pod presją praktycznie niezależnie
    od
    > innych okoliczności podczas gdy sąd zapoznawał się z treścią oskarżenia
    > znacznie dłużej),

    LOL. Dwa tygnie malo Ci? Co ty chcesz pisac? Ksiazke? I jakie to niby
    fundusze musisz zgromadzic? Na oplacenie sprzeciwu? Ile to jest?

    A druga sprawa to jest to, ze _sad nie jest Twoim przeciwnikiem
    procesowym_!!! NIe jest strona!!! Co to niby ma znaczyc, ze sad mial wiecej
    czasu? A ty nie znasz sytuacji? I znowu - jaka obrone??? Nie umiesz
    powiedziec, czemu te pieniadze mu sie nie naleza? Bosz.

    > pozostaje jeszcze kwestia iż powinienem zostać
    > powiadomiony o wniesieniu przeciw mnie oskarżenia a nie o wyroku który
    > zapadł zaocznie.

    Pozwu, chlopie, pozwu... A nie zostales przepraszam powiedomiony? Skoro sad
    wydal wyrok zaoczny to znaczy, ze sie nie stawiles na rozprawe o której
    byles powiadomiony.

    > 1) Czy ktoś ustalał już zgodność owego Nakazu Zapłaty z
    > Konstytucją/Prawami Człowieka?

    A czy ktos ustalil zgodnosc Twojego posta ze zdrowym rozsadkiem?

    > 2) Czy jeśli postępowanie owo miało miejsce w sądzie niewłaściwym dla
    > mojego miejsca zamieszkania (kwestia umowy odpada to pozew przeciw osobie
    > fizycznej) mogę powołać się tylko na ten fakt a resztę argumentów zachować
    > na później jak już wniosą pozew do właściwego miejscowo sądu?

    Co to niby znaczy, ze "(kwestia umowy odpada to pozew przeciw osobie
    fizycznej) " ??? To niby osoby fizyczne umów nie zawieraja? O - ciekawe...

    Art. 5055. § 1. Okolicznosci faktyczne, zarzuty i wnioski dowodowe nie
    zgloszone w pozwie, odpowiedzi na pozew, na pierwszym posiedzeniu
    przeznaczonym na rozprawe lub w sprzeciwie od wyroku zaocznego moga byc
    rozpoznawane tylko wtedy, gdy strona wykaze, ze nie mogla ich powolac
    wczesniej lub gdy potrzeba ich powolania wynikla pózniej.

    Jesli masz jakies dobre argumenty, ze nie mozesz ich od razu powolac, to
    moze sobie chowaj na pózniej, ale nie radze ryzykowac.

    Rozumiem gdziestam Twoje wkurzenie, ze przegrales sprawe, ale zanim
    zaczniesz wycierac sobie buty Konstytucja, to troche pomysl. Wisisz komus
    kase a jak sad pomaga mu ja odzyskac, to lamie prawa czlowieka? Chlopie,
    opanuj sie...

    Depi.