    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.
    Date: Wed, 23 Apr 2008 22:10:32 +0200

    Johnson wrote:

    > I twierdzisz że to jest jest przedawnienie ? Ciekawe. Jak ja nazwę coś
    > niemożliwością dochodzenia roszczeń to też to nie będzie przedawnienie,
    > bo inaczej to nazwałem?

    I tak i nie;) Bo wygasa Ci prawo do złożenia reklamacji czyli tytuł
    prawny do roszczenia. Ale już istniejące roszczenie wygasa w terminie
    ustawowym.
    Ten njuans jest istotny przy okazji art. 106 ust.2 - automatyczne
    uznawanie reklamacji po 30 dniach bez jej rozpatrzenia.
    Możesz złozyć reklamację np. w ostatnim możliwym dniu, w przypadku braku
    odpowiedzi po 30 dniach Twoja reklamacja jest uznana i od tego czasu
    masz 3 lata na dochodzenie roszczeń.

    Natomiast roczny termin reklacji dotyczy w zasadzie jedynie usług
    powszechnych realizowanych przez przedsiebiorce wyznaczonego, czyli - w
    praktyce - usług telefonicznych przez TPSA. Co prawda, mało kto (jak na
    razie) widzi ten zapis ustawowy, ale pożyjemy, zobaczymy...

    M.