  • Data: 2008-04-22 19:49:53
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fui0l7$2ln$4@news.onet.pl...

    > Jaki sąd wydał nakaz zapłaty? Właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania,
    > czy jakiś inny?

    Z ciekawości, jakie to ma znaczenie dla sprawy, albo mówiąc inaczej, co
    to zmienia?
    Z tego co wiem, to powód może złożyć wniosek, o rozpatrzenie sprawy w sądzie
    właściwym dla miejsca spełnienia roszczenia, czyli najczęściej w sądzie
    właściwym dla siedziby wierzyciela. Oczywiście wiem też, że pozwany zawsze
    może wnioskować o przeniesienie sprawy do sądu właściwego dla miejsca
    zamieszkania pozwanego.
    Jednakże, czy uzyskanie nakazu zapłaty z sądu innego niż z sądu
    właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego, cokolwiek zmienia, poza
    możliwością zawarcia w sprzeciwie wniosku o przenisienie sprawy do sądu
    właściwego dla miejsca zamieszkania pozwanego?