  • Data: 2009-03-31 12:04:04
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    scorpio pisze:

    > A czy w apelacji skuteczny bedzie mial artykul Kodeksu Cywilnego :
    > Art. 690. Do ochrony praw najemcy do używania lokalu stosuje się odpowiednio
    > przepisy o ochronie własności.

    A gdzie ci ci najemcy?

    Choć sumie przyszła mi koncepcja wygrania tej sprawy, choć wszystko
    zależy od szczegółowych okoliczności faktycznych ;)

    1. między rodzicami a tym nieszczęsnym potomstwem powstał stosunek najmu
    na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.
    o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie
    Kodeksu cywilnego -> musiałby być spełnione przesłanki: jest to w miarę
    odrębny lokal, a nie jakiś pokój; dzieci nie miały tytułu prawnego do
    zajmowania lokalu (tzn. przypadkiem w toku procesu nie twierdziły, że
    rodzice im mieszkanie użyczyli ;); to zajmowanie lokalu "na dziko"
    trwało przynajmniej od początku 1990 [najsłabszym miejscem wydaje się
    ten brak tytułu prawnego, bo zapewne sąd dojdzie do wniosku że było to
    użyczenie];
    2 o ile najem powstał na mocy ustawy to zapewne wynajmujący, czyli
    rodzice nieprawidłowo go wypowiedzieli :)

    Zapewne sąd I instancji tej koncepcji nie rozważał.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars