    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Date: Sat, 28 Jan 2006 14:48:50 +0100

    > BSA działa w 80 krajach. W Polsce (od kilku lat) dzięki nim wiele firm się
    > przejechało. Na stracie było kilka spektakularnych akcji, o których była
    > mowa w telewizji m.in. w jakiejś agencji reklamowej w Warszawie zabrali do
    > sprawdzenia kilkadziesiąt komputerów. Nie sądzę aby mieli problemy o
    > których piszesz.

    bo problem w tym ze malo kto zna oboiwazujace prawo, wlaczajac w to
    niektorych policjantow, wystarczy przypomniec sobie
    wypowiedz rzecznika policji (jakas panna) ktora stwoerdzila iz policjant
    moze wejsc na legitymacje w celu sprawdzenia oprogramowania
    natomiast zapomniala o glownym warunku jaki uprawnia do tego policjanta -
    "sprawa nie cierpiaca zwloki" - gdyby prawo mialo pozwalac
    w tak banalnych sprawach NIE WYMAGAJACYCH natychmiastowego wjazdu do
    prywatnego domu pierwszemu z brzegu policjantowi bez uzyskania
    nakazu prokuratura to ustawodawca nie zawarl by tego zwrotu w KpK.

    Gdyby u mnie na polecenie tejze firmy policja dokonala przeszukania i by nie
    znalazla 'oprogramowania uzyskanego od osoby nieuprawnionej' - a by nie
    znalazla, bo mam wszystko legalne, to ktos by odpowiedzial za falszywe
    oskarzenie, tylko i az .. dlatego ze znam swoje prawa.

    poczekajmy az ktos naprawde sie wk.

    > A że są skuteczni to wiem, bo było wiele kontroli nawet w takiej małej
    > mieścinie jak moja.

    ale tutaj musza byc podstawy do przeszukania, ktore odbywa sie po
    uzyskaniu nakazu prokuratorskiego lub bez ale W PRZYPADKACH NIECIERPIACYCH
    ZWLOKI (art 217 ust1 KpK) ktorym to na pewno nie jest sprawdzenie
    oprogramowania . W ponizszym przykladzie
    policja otrzymala liste klientow - bylo uzasadnone podejrzenie popelnienie
    przestepstwa - paserka, na tej podstawie taki nakaz otrzymano,
    i odwiedzono kilka osob.

> [...]
    > zgody osoby uprawnionej, dokonywał instalacji programów komputerowych na
    > dyskach
    > twardych sprzedawanych komputerów, działając na szkodę takich firm jak,
    > między innymi,
    > Adobe, Corel, Microsoft i Symantec. Ponadto prokurator oskarżył M** S**,
    > że w dniu 22 września 2000 r. oraz w dniu 13 marca 2001 r. bez zgody osoby
    > uprawnionej
    > uzyskał programy komputerowe na szkodę takich firm, jak między innymi,
    > Corel, Microsoft i
    > Symantec. Na rozprawę zostało wezwanych 52 świadków - głównie klientów

    nie bardzo wiem do czgo zmierzasz tym przykladem