  • Data: 2012-06-07 19:38:00
    Temat: Re: Nagrywanie rozmowy jako dow?d ustale?
    Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-06 16:28:32 +0200, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

    > No niekoniecznie. Są rzeczy, które mogę chcieć powiedzieć koledze,
    > przyjacielowi etc, a niekoniecznie Wszystkim Wokoło.

    I dlatego dodałem fragment o myśleniu przed wysyłką.
    Właśnie dlatego, że nie chcesz, by wszyscy wiedzieli, MUSISZ dokładnie
    przemyśleć, KOMU napiszesz tę wiadomość.
    To autor odpowiada za to, komu wyśle.
    I to autor musi myśleć...

    > Czasami np. koresponduję na dość osobiste sprawy z moim proboszczem.

    Świetnie, ale co zawód adresata ma do tego, że trzeba wiedzieć co się robi?
    Najlepiej odda to chyba facecja:

    "- No powiedz mi, proszę, nikomu nie powtórzę, obiecuję!
    - A potrafisz dotrzymać tajemnicy?
    - TAK!
    - I ja też."

    > Nie
    > piszę niczego, co byłoby nienormalne, ale niekoniecznie chcę aby wszyscy
    > te listy poznali.

    No, ale podejmujesz takie ryzyko. Świadomie. Godzisz się z możliwością
    wycięknięcia tego, co napisałeś. Więc dlaczego miałbyś być zdziwiony,
    gdyby do tego doszło?
    Raz jeszcze - nie chcesz, by się dowiedzieli inni? Trzymaj rzecz w tajemnicy.

    > Tak więc w zakresie publikacji, to się zgodzę, że publikowanie takich
    > nagrań czy archiwów może być nieetyczne, niemoralne.

    A ja nie, uważam, że autor ponosi odpowiedzialność za swoje słowa i nie
    widzę w tym niczego dziwnego (choć branie odpowiedzialności za swe
    czyny jest od dawna passe).

    --
    Bydlę