  • Data: 2007-07-04 05:04:07
    Temat: Re: Nagroda szantaz od LG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:f6el2c$id0$1@inews.gazeta.pl...

    > To jest ewidentnie premia do opodatkowania w dniu wypłaty.

    Niekoniecznie. Że wspomnę perypetie związane z podatkiem od pomocy
    finansowej na zakup mieszkania przez funkcjonariuszy służb mundurowych. Tam
    podobnie wypłaca się dofinansowanie teraz, ale z upływem 10-ciu lat jest
    umarzane. Różne były tu wykładnie, ale generalnie doliczano to do dochodu
    właśnie po umorzeniu. Niby to nie premia, ale ...

    > Tak by było gdyby była mowa, że zakład pracy w dniu 30 czerwca 2008
    > wypłaci kwotę xyz an warunkach jak w umowie.

    To wówczas by nie było zadanej wątpliwości oczywiście. No ale, skoro
    uważasz, że stanowi dochód w chwili wypłaty, napisz co z tym zrobić od
    strony podatkowej, jak pracownik jednak zwolni siewcześniej, załóżmy w
    kwietniu 2008 roku. On zwróci LG pieniądze. Tylko co dalej z podatkami?
    Wszak zapłacił już i rozliczył podatek za 2007 rok. Ma pisać korektę?
    Odliczyć w 2008 roku (na jakiej podstawie?). A może pomniejszyć dochód w
    2008 roku w LG? No i jak ma to LG wówczas zakwalifikować? Jako przychód?

    Generalnie nie podzielam Twojego optymizmu, co do oczywistości problemu,
    choć nie wykluczam, ze możesz mieć rację. Sam jestem ciekawy, co z tego
    wyniknie.