  • Data: 2005-01-13 19:04:29
    Temat: Re: Nagranie jako dowod
    Od: "La Carola" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AFAIK w polskim prawie obowiązuje tzw. zasada bezpośredniości dowodu, na
    którą uwielbia się powoływać Sąd Najwyższy i na któą powoływał się w głośnej
    sprawie bójki nad rzeką koło Warki szkodząc w sposób ewidentny oskarżonym.
    ALe to była trochę inna sytuacja, bo chodziło o nagrane na tasmie przyznanie
    się do winy prawdziwych sprawców czynu, któzy jednak nie potwierdzali tego w
    sądzie i stąd powoływanie się na wspomnianą zasadę.
    Myślę, że w Twoim przypadku sąd może być przychylny ponieważ tego typu
    dowody właśnie w ten sposób się zdobywa i wydaje mi się, że zdecydowanie są
    one podstawą do wszczęcia śledztwa a potem, jeśli w toku śledztwa zostaną
    zabezpieczone, mogą być dowodem w sprawie przeciwko sąsiadowi.

    Oby sąsiad nie nękał dalej ;)

    daj znać,jak się potoczyła sprawa

    Pozdrawiam

    Karola