    From: Heming z pracy <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nabycie nieruchomosci na wlasnosc wspolna
    Date: Mon, 02 Jun 2008 14:26:27 +0200

    DysoN pisze:

    > Zalezy mi na tym zeby mieszkanie bylo prawnie wspolne, i nie wiem jak to
    > formalnie i prawnie zapewnic.
    > 1. Czy wzmianka w akcie ze mieszkanie bedzie nabywane na wlasnosc
    > wspolna jednoznacznie sprawi iz mieszkanie bedzie nasze wspolne?

    Nie, sama wzmianka nie spowoduje, że majątek ten wejdzie w sklad waszego
    maj. wspolengo. Potrzebna jest zgoda zony.

    > 2. Inna sytuacja: koncowy akt bedzie stworzony tylko "na mnie", czy w
    > takiej sytuacji to, iz mamy wspolnote majatkowa bedzie mialo skutek
    > wspowlasnosci mieszkania czy nie ?

    To zalezy czy srodki na zakup tego mieszkania beda pochodzic z twojego
    majatku osobistego. Jezeli tak, to mozesz kupic tylko "na siebie" nie
    pytajac zony o zdanie.

    > 3. Jesli 1 i 2 nie jest mozliwe to jak zapewnic wspolwlasnosc
    > nieruchomosci?

    Umowa majatkowa malzenska.