  • 1. Data: 2008-06-02 08:48:27
    Temat: Nabycie nieruchomosci na wlasnosc wspolna
    Od: DysoN <d...@k...je.srbija>

    Mam taka sytuacje:
    Jakis czas kupilem mieszkanie (umowa przedwstepna w formie aktu
    notarialnego) gdy bylem jeszcze w stanie wolnym. Budowa trwala i w tzw
    miedzyczasie ozenilem sie i mamy z zona wspolnote majatkowa. Niedlugo
    bede podpisywac koncowy akt notarialny i mam w zwiazku z tym pytania i
    niesjasnosci.

    Zalezy mi na tym zeby mieszkanie bylo prawnie wspolne, i nie wiem jak to
    formalnie i prawnie zapewnic.
    1. Czy wzmianka w akcie ze mieszkanie bedzie nabywane na wlasnosc
    wspolna jednoznacznie sprawi iz mieszkanie bedzie nasze wspolne? Czy
    taka formula (jesli jest w ogole mozliwa) moze byc zamieszczona w akcie
    koncowym mimo iz umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego o tym nie
    wspomina?

    2. Inna sytuacja: koncowy akt bedzie stworzony tylko "na mnie", czy w
    takiej sytuacji to, iz mamy wspolnote majatkowa bedzie mialo skutek
    wspowlasnosci mieszkania czy nie ?

    3. Jesli 1 i 2 nie jest mozliwe to jak zapewnic wspolwlasnosc nieruchomosci?

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az

  • 2. Data: 2008-06-02 12:26:27
    Temat: Re: Nabycie nieruchomosci na wlasnosc wspolna
    Od: Heming z pracy <n...@n...pl>

    DysoN pisze:

> [...]
    > 1. Czy wzmianka w akcie ze mieszkanie bedzie nabywane na wlasnosc
    > wspolna jednoznacznie sprawi iz mieszkanie bedzie nasze wspolne?

    Nie, sama wzmianka nie spowoduje, że majątek ten wejdzie w sklad waszego
    maj. wspolengo. Potrzebna jest zgoda zony.

    > 2. Inna sytuacja: koncowy akt bedzie stworzony tylko "na mnie", czy w
    > takiej sytuacji to, iz mamy wspolnote majatkowa bedzie mialo skutek
    > wspowlasnosci mieszkania czy nie ?

    To zalezy czy srodki na zakup tego mieszkania beda pochodzic z twojego
    majatku osobistego. Jezeli tak, to mozesz kupic tylko "na siebie" nie
    pytajac zony o zdanie.

    > 3. Jesli 1 i 2 nie jest mozliwe to jak zapewnic wspolwlasnosc
    > nieruchomosci?

    Umowa majatkowa malzenska.