    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Na religie
    <5ced07b5$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5ced5a4b$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <1grsj98dkdlou$.qfoao1uddn6d$.dlg@40tude.net>
    <5ced6189$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <o4ehom1cdohj$.cep64yxj4vrt$.dlg@40tude.net>
    <5cedd0c6$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cee2603$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cee2d6f$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cee45fd$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cee4804$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ceea3ea$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 30 May 2019 01:29:52 GMT

    On 2019-05-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    a.pl...

    > No tak. Rozwiniete spoleczenstwa jakas tam religie mialy, to nie moga
    > sluzyc za przyklad.
    > A nierozwiniete tym bardziej maja swoje religie.

    Problem polega na tym, że skoro coś nie istnieje to nie ma podstaw aby
    twiedzić, że gdyby istniało byłoby stabilne bądź niestabilne. To jest
    trochę jak w chemii, często potrzeba stworzenia warunków aby coś
    powstało, ale jak już stworzysz, to to coś może być bardzo stabilne.

    Ateizm pod względem populacyjnym nie osiagnął odpowiedniej masy
    krytycznej aby w społeczeństwie z dominacja wiary być samo-podtrzymującą
    się opcją. Ale czy by nie był w społeczeństwie czysto ateistycznym?

    Ale też tu z kolei widze ten problem, że nawet ateisci mogą zostać ojcem
    grzybkiem a w chwilach kryzysu religia okazuje się kuszącą alternatywą
    nawet dla ateistów, status quo się zmieni i masa krytyczna może
    zniknąć.

    --
    Marcin