  • 1. Data: 2024-06-08 10:45:41
    Temat: Re: NSA orzekł że jest przypadek gdy można odebrać obywatelstwo pomimo KRP-34.2
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 07.06.2024 o 17:04, A. Filip pisze:
    > https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art40576331-nsa-za-pra
    nie-pieniedzy-mozna-stracic-polskie-obywatelstwo

    > https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    No i co, o ile jest różnica w obywatelstwie polegająca na rozróżnianiu
    rodowitych Polaków od osób którym takie obywatelstwo zostało przyznane
    to wszystko gra. Bo zdaje się odwieczne reguły prawa stanowią że jak
    ktoś komuś coś daje to równie dobrze może to odebrać.

  • 2. Data: 2024-06-08 14:42:13
    Temat: Re: NSA orzekł że jest przypadek gdy można odebrać obywatelstwo pomimo KRP-34.2 ["Polak" gorszego sortu?]
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Jun 2024 12:55:38 +0200, A. Filip napisał(a):

    > To niej robienie wody z mózgu na mia(C)e "rozwodów kościelnych"
    > (unieważnień) _nierozerwalnego_ małżeństwa? Brawo NSA.
    > (...)

    Nie doczytałeś.

    Nie ma "unieważnienia", tylko "stwierdzenie nieważności" - to jest
    absolutnie co innego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2024-06-09 01:28:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Był obywatelem? Był. Przestał być? Przestał. Czyli mówić że nie
    > został _pozbawiony_ obywatelstwa to trzeba chcieć. Ja nie chce.

    To zależy czego dotyczy "stwierdzenie nieważności". Jeśli nadania
    obywatelstwa to nigdy nie był.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-06-09 08:16:27
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 08.06.2024 o 12:55, A. Filip pisze:
> [...]
    > TK a nie "były" obywatel. Bo tak IMHO NSA wyszedł pokazowy obywatel
    > gorszego sortu któremu (nadane w procedurze administracyjnej)
    > obywatelstwo można odebrać pomimo jasnego zapisu wprost w Konstytucji.
    > W konstytucji był (już nie ma) zapis wprost zakazujący ekstradycji a
    > "niezawiśli" sędziowie wydawali obywateli RP za granicę na podstawie
    > nakazu UE aresztowania. NSA _dalej_ wydaje się mieć taki szacunek do
    > Konstytucji jak tamci sędziowie.
    >
    > Co do sensu wyroku ja (większych) zastrzeżeń nie mam. Co do tego że
    > NSA ma mieć prawo tak uznać bez TK jak najbardziej mam zastrzeżenia.

    Żadnej wody z mózgu. NSA w odróżnieniu od TK wykazuje się zdrowym
    rozsądkiem tak potrzebnym w tym kraju. Ktoś musi  usprawniać zapisy tego
    gniota prawnego napisanego na kolanie na potrzebę chwili, i NSA to
    właśnie robi.

  • 5. Data: 2024-06-09 12:06:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.06.2024 o 08:16, Trybun pisze:
> [...]
    > rozsądkiem tak potrzebnym w tym kraju. Ktoś musi  usprawniać zapisy tego
    > gniota prawnego napisanego na kolanie na potrzebę chwili, i NSA to

    Teraz dopiero miałem czas na przeczytanie tego wątku. Podstawowy błąd,
    to błędny tytuł artykułu i niezgodny nawet z jego treścią. Najwyraźniej
    jego autor nie zrozumiał sytuacji prawnej i stąd wprowadzający w błąd
    tytuł, a co za tym idzie ta cała dyskusja na tym forum. Nikt nikomu nie
    odbiera obywatelstwa, bo jak celnie tu zauważono zabrania tego
    Konstytucja RP.

    Zwróćcie uprzejmie uwagę, że ani Wojewoda, ani NSA nie odbiera temu
    konkretnemu cudzoziemcowi obywatelstwa polskiego. Wojewoda jedynie
    stwierdził, że gdyby wiedział przed przyznaniem mu go, że ten był już
    karany za przestępstwo, to by nie zachodziły przesłanki do nadania mu
    tego obywatelstwa.

    W treści artykułu jest, że wznowiono postępowanie w tej sprawie i
    ostatecznie uznano, że nie zachodziły przesłanki do nadania
    obywatelstwa. Nie chce mi się nawet zastanawiać, czy słusznie, bo to nie
    w tym problem. To stanowisko uznał za słuszne NSA i to daje podstawy, by
    sądzić, ze wojewoda ma rację. Wobec decyzji wojewody o uchyleniu
    postanowienia otwierającego drogę do nadania obywatelstwa (te przyznaje
    się o ile pamiętam Pan Prezydent RP), nie tyle odebrano komukolwiek to
    obywatelstwo, co uznano, że nigdy go nie miał.

    Dziennikarz napisał, to co widać, mimo to, że sam w artykule wyjaśnia
    cytując ministerstwo, że to nie była utrata obywatelstwa, a tryb
    nadzwyczajny uchylenia postanowienia o jego nadaniu. Ale najpewniej tego
    po prostu nie zrozumiał, albo celowo taki chwytliwy tytuł wrzuci, co
    jest częstym przypadkiem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-06-10 10:46:35
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > nadzwyczajny uchylenia postanowienia o jego nadaniu. Ale najpewniej
    > tego po prostu nie zrozumiał, albo celowo taki chwytliwy tytuł wrzuci,

    Ja wcale nie czytałem, po prostu odniosłem się tylko przedstawionej
    sytuacji bez wnikania w nią czy ona prawdziwa czy nie. A sprawy
    wyglądają tak że w Polsce nadawanie obywatelstwa staje się bezwarunkowym
    standardem, nowi 'Polacy" tworzeni są maszynowo, pod wpływem chwili.
    Tak że ktoś powinien za to wziąć odpowiedzialność, a państwo powinno
    mieć możliwości odwoływania podjętych złych, szkodliwych decyzji.

  • 7. Data: 2024-06-10 21:02:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > się o ile pamiętam Pan Prezydent RP), nie tyle odebrano komukolwiek to
    > obywatelstwo, co uznano, że nigdy go nie miał.

    O, to zupełnie jak z rozwodami kościelnymi. Czy dzieci z takiego
    unieważnionego małżeństwa stają się nieślubne?

    MJ

  • 8. Data: 2024-06-10 22:11:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 13:49, J.F pisze:

> [...]
    > że ktoś powinien za to wziąć odpowiedzialność, a państwo powinno mieć
    > możliwości odwoływania podjętych złych, szkodliwych decyzji.

    Wiedziałem, że jesteś antysemitą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-06-10 23:34:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2024 o 21:02, Michał Jankowski pisze:

    > O, to zupełnie jak z rozwodami kościelnymi. Czy dzieci z takiego
    > unieważnionego małżeństwa stają się nieślubne?

    Pewnie tak, ale co to ma do rzeczy?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-06-11 00:38:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Pewnie tak, ale co to ma do rzeczy?

    Ma do rzeczy bo te dzieci nie były i nie są bękartami (np. dzieci
    Kurskiego).

    --
    animka