  • 1. Data: 2024-06-07 13:45:23
    Temat: Re: Premier D. Tusk (PO) dymisjonuje za brak ręcznego sterowania prokuratorami?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jun 2024 12:51:56 +0200, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-tusk-podjalem
    -decyzje-o-dymisji-prokuratora-janeczka,nId,7560062

    > Zza jaką konkretną decyzję jest wniosek o dymisję?

    Ogólnie wiadomo, ze za zatrzymanie tych żołnierzy, co strzelali na
    granicy.
    Jaka w tym rola Janeczka, to nie wiem.

    > Jeśli jest to *wyłącznie* po linii "odpowiedzialności szefa" to ja
    > jestem w 200% za o ile zostanie to wystękane jasno i wprost przez Tuska,
    > specjalistę od obijania sobie dupy blachą.

    Janeczek podobno z linii PiS/Ziobry.

    Ciekawe, co na to Duda. Sprawa nośna i bulwersująca, ale w
    poniedziałek będzie po wyborach :-)

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kim-jest-prok-janecz
    ek-arogancja-na-wyjatkowo-wysokim-poziomie/zxfyyhs

    "Tomasz Janeczek, zastępca prokuratora generalnego do spraw
    wojskowych, od kilku godzin utrzymuje, że nic nie wiedział o
    zatrzymaniu na granicy polskich żołnierzy, co miało miejsce w marcu.

    Tymczasem, jak wynika z informacji Prokuratury Krajowej, Janeczek
    miesiąc temu objął śledztwo w tej sprawie swoim nadzorem służbowym. "

    Więc związek jest, aczkolwiek ... skoro zatrzymanie miało miejsce w
    marcu, a nadzorem objął w maju, to może w historię sprawy się bardzo
    nie wczytywał.
    Ewentualnie działanie rutynowe - zatrzymali, aby przedstawić zarzuty,
    przedstawili, wypuścili. Bo chyba nie aresztowali na dłuzej.
    I nie robi to na prokuratorze żadnego wrażenia.

    Ale co się stało teraz, ze afera wybuchła?
    "Pismaki" z onetu się dopiero dowiedziały?

    Czy czekali na własciwy moment ... chyba się o tydzień spóźnili :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-06-07 15:33:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jun 2024 14:06:31 +0200, A. Filip wrote:
    -decyzje-o-dymisji-prokuratora-janeczka,nId,7560062

    ek-arogancja-na-wyjatkowo-wysokim-poziomie/zxfyyhs

    > Żołnierz co nie trzymał uchodźców/"uchodźców" na dystans został ugodzony
    > nożem i zmarł tuż przed terminem UE-wyborów. Już w poniedziałek

    Chyba się nie dało.
    Zdaje się, ze to film chwilę po
    https://www.youtube.com/watch?v=mNClKXjFG1s

    rzucają jakies improwizowane dzidy z nożami, żeby ich odsunąc, to
    trzeba by serią pojechac, albo choć armatką wodną.
    A granica tuż tuż.

    W dodatku jest chyba drugie ogrodzenie, i nie mogą sie żołnierze i
    inni odsunąć dalej.

    A czemu nie ma filmu z samego zranienia?
    Nie zapisało się, czy SG wolała nie publikować, czy "dowód w sprawie"
    i nie wolno?

    > (po wyborach) rząd będzie się tym mógł przejmować jak w kwietniu i maju.
    > Według spiskowej teorii dziejów woleli żeby tego nie wrzucił PiS już po
    > zgonie żołnierza a jeszcze przed wyborami. Tak mieli _trochę_ kontroli.

    Moze i tak, ale żołnierz zmarł, kiedy zmarł, nie wiem czy było wiadomo
    kiedy umrze, a więc i coś planować ... stan był krytyczny ...

    A przez osobę Janeczka, to zatrzymanie raczej uderza to bardziej w PiS
    niz Tuska.

    J.

  • 3. Data: 2024-06-07 17:13:35
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-07 o 15:33, J.F pisze:

    > A przez osobę Janeczka, to zatrzymanie raczej uderza to bardziej w PiS
    > niz Tuska.

    https://pbs.twimg.com/media/GPdfT3MbIAAHfMT?format=p
    ng&name=small

    Po miesiącu podpięli pod sprawę pisoskiego prokuratora i mamy "winę pisów":)

    OT.
    Mur jest taki sobie, wystarczy rozgiąć kratki.
    W usiech robią se drabiny z linki i też przechodzą.

    Jeszcze 30 lat łunijne zanim wajchę przestawiono dawali dofinansowanie
    hiszanii na budowę muru/zapór.

  • 4. Data: 2024-06-07 18:12:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.06.2024 o 17:13, alojzy nieborak pisze:
    > Mur jest taki sobie, wystarczy rozgiąć kratki.
    > W usiech robią se drabiny z linki i też przechodzą.

    Nie ma chyba żadnej zapory inżynieryjnej, której by nie można pokonać.
    Celem zapór jest spowolnienie i danie obrońcom czas na manewr siłami i
    środkami w celu odparcia ataku. Ale odeprzeć go trzeba.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-06-07 22:51:51
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Nie ma chyba żadnej zapory inżynieryjnej, której by nie można pokonać.

    Prócz takich drzwi są jeszcze otwarte bramy:)
    https://www.youtube.com/watch?v=cobZl0n2m8A&t=17s

    A w PL widać podkopy pod murem.

    Ja tam jestem przeciwny murom bo to tylko konsekwencja działań i
    przepalona kasa. Ale pisy z peło niech se budują.

    Albo te linie umocnień, tym razem Donoska linia mażinota za 10 mld,
    hitla posłał na linię mażinota szybowce z garstką komandosów, zajęli to
    to w dzień, bo szybowcem szlo wylądować tam gdzie samolot nie wyląduje,
    do tego po cichu.

    > Celem zapór jest spowolnienie i danie obrońcom czas na manewr siłami i
    > środkami w celu odparcia ataku. Ale odeprzeć go trzeba.

    I ostatnio do usiech przyczłapało 6 czy 8 mln ludków:)

  • 6. Data: 2024-06-08 00:18:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.06.2024 o 22:51, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > hitla posłał na linię mażinota szybowce z garstką komandosów, zajęli to
    > to w dzień, bo szybowcem szlo wylądować tam gdzie samolot nie wyląduje,

    Szybowcami zdobyto akurat umocnienia Belgów, a nie Francuzów, o ile
    pamiętam. Linie Maginota oskrzydlili właśnie przez Belgię.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-06-10 13:53:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 07 Jun 2024 16:43:42 +0200, A. Filip wrote:

    -decyzje-o-dymisji-prokuratora-janeczka,nId,7560062

    ek-arogancja-na-wyjatkowo-wysokim-poziomie/zxfyyhs

    [...]
    > Zdąża obalić "wersję Janeczka" *przed ciszą wyborczą*?

    PiS zdążył, i pojawiła się informacja, ze Janeczek był odsunięty przez
    bodnarowców od sprawy.
    Ile w tym prawdy - nie wiadomo. Ale juz po wyborach :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-06-10 13:59:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 22:51:51 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    >
    > Ja tam jestem przeciwny murom bo to tylko konsekwencja działań i
    > przepalona kasa. Ale pisy z peło niech se budują.

    No ale jak proponujesz sie bronić?
    Pole minowe?

> [...]
    > hitla posłał na linię mażinota szybowce z garstką komandosów, zajęli to
    > to w dzień, bo szybowcem szlo wylądować tam gdzie samolot nie wyląduje,

    To Belgii było.
    Linie Maginota Niemcy obeszli własnie przez Belgię.
    Za mała była.

    Tu zastrzezenie mam raczej takie, że linię trzeba by obsadzic.
    Cały czas, i tak przez 50 lat :-)
    Nieobsadzoną przy granicy, Rosjanie przejadą w 10 minut, i tyle jej
    przydatnosci. Musiałaby być gdzieś daleko.

    > I ostatnio do usiech przyczłapało 6 czy 8 mln ludków:)

    A bez tego byłoby 30 mln ?

    J.

  • 9. Data: 2024-06-10 15:12:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-10 o 13:59, J.F pisze:
    > No ale jak proponujesz sie bronić?
    > Pole minowe?

    Zapobiegać, czyli nie próbować jątrzyć na białorusi.
    To co jest dziś jest skutkiem tego co robił pis od 2016 r.
    Czyli ponadprogramowo podsrywał Łukaszenkę.

  • 10. Data: 2024-06-10 15:34:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 10 Jun 2024 15:12:44 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > Zapobiegać, czyli nie próbować jątrzyć na białorusi.

    Załóż gumiaki, bo onuce wystają z butów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com