eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: NSA orzekł że jest przypadek gdy można odebrać obywatelstwo pomimo KRP-34.2 › Re: NSA orzekł że jest przypadek gdy można odebrać obywatelstwo pomimo KRP-34.2 ["Polak" gorszego sortu?]
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NSA orzekł że jest przypadek gdy można odebrać obywatelstwo pomimo
    KRP-34.2 ["Polak" gorszego sortu?]
    Date: Sun, 9 Jun 2024 12:06:44 +0200

    W dniu 09.06.2024 o 08:16, Trybun pisze:
    > Żadnej wody z mózgu. NSA w odróżnieniu od TK wykazuje się zdrowym
    > rozsądkiem tak potrzebnym w tym kraju. Ktoś musi  usprawniać zapisy tego
    > gniota prawnego napisanego na kolanie na potrzebę chwili, i NSA to
    > właśnie robi.

    Teraz dopiero miałem czas na przeczytanie tego wątku. Podstawowy błąd,
    to błędny tytuł artykułu i niezgodny nawet z jego treścią. Najwyraźniej
    jego autor nie zrozumiał sytuacji prawnej i stąd wprowadzający w błąd
    tytuł, a co za tym idzie ta cała dyskusja na tym forum. Nikt nikomu nie
    odbiera obywatelstwa, bo jak celnie tu zauważono zabrania tego
    Konstytucja RP.

    Zwróćcie uprzejmie uwagę, że ani Wojewoda, ani NSA nie odbiera temu
    konkretnemu cudzoziemcowi obywatelstwa polskiego. Wojewoda jedynie
    stwierdził, że gdyby wiedział przed przyznaniem mu go, że ten był już
    karany za przestępstwo, to by nie zachodziły przesłanki do nadania mu
    tego obywatelstwa.

    W treści artykułu jest, że wznowiono postępowanie w tej sprawie i
    ostatecznie uznano, że nie zachodziły przesłanki do nadania
    obywatelstwa. Nie chce mi się nawet zastanawiać, czy słusznie, bo to nie
    w tym problem. To stanowisko uznał za słuszne NSA i to daje podstawy, by
    sądzić, ze wojewoda ma rację. Wobec decyzji wojewody o uchyleniu
    postanowienia otwierającego drogę do nadania obywatelstwa (te przyznaje
    się o ile pamiętam Pan Prezydent RP), nie tyle odebrano komukolwiek to
    obywatelstwo, co uznano, że nigdy go nie miał.

    Dziennikarz napisał, to co widać, mimo to, że sam w artykule wyjaśnia
    cytując ministerstwo, że to nie była utrata obywatelstwa, a tryb
    nadzwyczajny uchylenia postanowienia o jego nadaniu. Ale najpewniej tego
    po prostu nie zrozumiał, albo celowo taki chwytliwy tytuł wrzuci, co
    jest częstym przypadkiem.
    --
    (~) Robert Tomasik