  • Data: 2005-09-28 16:23:38
    Temat: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Sep 2005 18:13:20 +0200, Bert napisał(a):

    > - Windows 2000 Server 3955zl - mialem na plycie, zeby sprawdzic co on
    > oferuje (przypomne, ze studiuje telekomunikacje)

    Jeśli system nie był zainstalowany to ja tutaj nie widzę straty MS.
    Użytkownik przecież tylko posiadał płytę z nielegalnie skopiowanym
    systemem. Czy ktoś zamierza udowodnić, że gdyby Bert nie miał możliwości
    "załatwienia" sobie pirata, to kupiłby W2k, tylko w celu pooglądania sobie
    płytki?

    > - Windows 98SE szt. 3 1260zł - kopiowalem bo plyta byla porysowana
    > - Windows XP Professional 4470zl - nagrywalem 3 razy bo mi sie nie udalo
    > zrobic autorun

    Czy to nie jest trochę dziwne, żeby wartość danego softu wyliczać poprzez
    wymnożenie ilości płyt przez cenę najdroższej wersji danego produktu?
    Czy ma sens zrównywanie wartości systemu nagranego na płytce CD do BOXowej
    wersji tego systemu? Czyżby Microsoft zapewniał wsparcie i poprawki dla
    nielegalnych użytkowników?
    Czy w tym wypadku Microsoft, rzeczywiście stracił 4470 PLN?
    IMHO strata producenta WinXP wynosiła w tym wpadku 350 PLN - ponieważ gdyby
    Bert nie posiadał pirackiego Windowsa to kupiłby wtedy OEMa za 350 PLN. I
    tyle wynosi w tym wypadku jego korzyść majątkowa. Ale chyba nie kupowałby 3
    WinXP, żeby zainstalować jeden z nich na swoim komputerze, a reszty używać
    jako drogiej podstawki pod kurz.

    > - oraz kilka smiesznych programow, ktore dostalem przy zakupie kompa: Nero,
    > powerDvd, winamp i winrar (to sa chyba darmowe??)

    Ile policzyli Ci za Winampa?
    Co do winrara to jest on darmowy przez 30 dni, a PowerDVD jest często
    dodawany do nagrywarek DVD lub napędów DVD (i nie są to piraty - zapłacił
    za nie producent sprzętu).

    Nie popieram piractwa, ale sposób obliczenia wartości tego softu nie podoba
    mi się również.

    Maciej Olędzki