  • Data: 2023-06-12 14:42:36
    Temat: Re: Mundur galowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Jun 2023 22:41:12 +0200, Shrek wrote:

    > Nie ma co rozbijać - sprawa jest prosta - to odznaka za bycie pod
    > nieprzyjacielskim ogniem.

    Raczej nie. Chyba jeszcze potrzebne "wyróżniające sie" zachowanie
    w czasie bitwy. Inaczej by wszystkim musieli dac ... no - połowie.

    https://www.hrc.army.mil/content/Combat%20Infantryma
    n%20Badge%20CIB
    tu co prawda jest tylko "satisfactory" ...

    Za wiki:
    "For those soldiers who are not members of an infantry, or Special
    Forces unit, the Combat Action Badge (CAB) is awarded instead."

    No i mam pewne wątpliwości, czy mozna nadać zagranicznemu żołnierzowi.
    Jesli był przydzielony do amerykanskiej jednostki piechoty - jak
    najbardziej.
    Jak walczyli "we jednym okopie" ... być może.

    Miał taki epizod?

    O, są i liczby:

    Salvadoran Civil War: 69
    Invasion of Grenada: 3,534
    Invasion of Panama: 8,031
    Persian Gulf War: 21,877
    Somali Civil War: 1,280
    Iraq War: 41,628
    War in Afghanistan: 36,518

    No, moze i faktycznie teraz przyznają "wszystkim" ...

    J.