  • Data: 2009-11-19 08:17:50
    Temat: Re: Montaż elektryki
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:he2tik$4sl$1@news.onet.pl...

    > A skąd żeś takie wytrzepał? Podaj podstawę prawną albo sposób wyliczenia.
    > Napięcia bezpieczne określane są w zupełnie inny sposób. Prosto wyjaśnione
    > i obliczone masz to tu:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_bezpieczn

    Pisałem z głowy z tego co pamiętałem z norm i przepisów. Nie pamiętam
    literalnie jakich - będę miał nieco czasu to może znajdę

    > Dla napraw, drobnych zmian nie jest konieczne robienie projektu
    > budowlanego.

    Dla napraw, czyli przywrócenia stanu sprzed awarii nie jest konieczny, dla
    zmian - tak. Drobne zmiany to może być wymiana gniazd, łączników, opraw
    oświetleniowych - coś co nie powoduje zmian w samej instalacji. Idąc tym
    tokiem rozumowania "drobne zmiany" w skali dłuższego czasu mogą dać w wyniku
    zupełnie inną instalację
    --
    Jackare