  • Data: 2006-09-23 21:34:42
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *scream* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > przestępcę? Przecież to firmowy komputer, do firmowych spraw. To nie jego
    > wina, że pracownik w godzinach pracy pielęgnuje kontakty towarzyskie. I nie
    > jego wina, że on sie na nie natknął - bo miał święte prawo przeglądać
    > korespondencję skierowaną na firmowego maila, prawda?

    Dlatego w praktyce wygląda to tak, że pracodawca *wykazuje* obniżenie
    jakości pracy pracownika, pogorszenie jego wyników etc., wypowiada
    umowę pracownikowi (ew. stosuje art. 52 kp), w uzasadnieniu podając
    właśnie te przyczyny. A jeśli pracownik się odwołuje to wówczas
    przedstawia sądowi takie dowody.
    Jeszcze się nie spotkałem, aby w takiej sytuacji "poszkodowany"
    pracownik mówił coś o naruszeniu jego prywatności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||