    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ModChipy a polskie prawo
    Date: Mon, 4 Aug 2003 20:54:30 +0200

    Użytkownik "Domino" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bgm81u$86f$1@szmaragd.futuro.pl...
    > zastanawia mnie kwestia prawna sprzedazy/montazu Modchipow do konsol.
    > pamietam ze okolo 2 lat temu chyba przy okazji nowelizacji ustawy o prawie
    > autorskim byla jakas wzmianka o zakazie omijania zabezpieczen.
    > jesli ktos jest zorientowany w temacie - prosze o odp. na pytania, czy
    > legalna jest:
    > -sprzedaz modchipow
    > -montowanie modchipow w konsolach klientow
    > -sprzedaz juz przerobionych konsol

    Ustawa o prawach autorskich:

    Art. 77^1. Uprawniony może domagać się od użytkownika programu komputerowego
    zniszczenia posiadanych przez niego środków technicznych (w tym programów
    komputerowych), których jedynym przeznaczeniem jest ułatwianie
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia technicznych zabezpieczeń programu.

    Zwracam uwage na slowo "jedynym".

    > tak na marginesie jeszcze jestem w szoku po tym co 2 tygodnie temu
    uchwalono
    > w UE a w szczegolnosci w Niemczech (tam nawet nie wolno publicznie
    ROZMAWIAC
    > na temat zabezpieczen!)

    DMCA w wersji europejskiej... Oto co nas czeka po wejsciu do UE ;-)

    Michal Letowski