  • Data: 2005-12-21 17:05:44
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dob3oo$70f$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Toż właśnie o tym pisze - ludzi nie znają procedury - a twierdzą że sąd
    > stosuje mobbing, nie lubi ich, jest stronniczy, itd.

    Niedawno miałem taki przypadek: sędzina zadała mi pytanie, chciałem
    odpowiedzieć krótko, dosłownie dwoma zdaniami. W połowie pierwszego
    przerwała mi i zaczęła sama mówić. Ja chciałem dokończyć myśl a ona
    huknęła na mnie "proszę nie przekrzykiwac sądu!" i tak za każdym razem.
    Ostatecznie nie dane mi było powiedzieć tego co chciałem. Dobrze, że to
    była sprawa cywilna i to dość błaha. Nikomu nie życzę aby był sądzony w
    takim stylu. Oczywiście śladu po takim zachowaniu sędziego nie znajdziesz
    w protokole...

    > To nieznających procedury trzeba mówić tak by mimo wszystko zrozumieli.
    > Ja tylko taką różnicę zauważyłem.

    Jasne, który sędzia potrafi i chce.
    Przy temacie: ofiarom przestępstw i wykroczeń policja wręcza pouczenia
    dot. ich praw i obowiązków. Zanim to-to zobaczyłem, myślałem że będzie tam
    po ludzku napisane co i jak. Niestety, zamiast tego jest tam wyciąg z
    odpowiedniego kodeksu a więc tekst dla większości osób absolutnie
    niezrozumiały.
    Tak samo wyglądają pouczenia stron przez sędziów.