  • Data: 2005-12-21 08:49:42
    Temat: Re: Mobbing w polskich sądach?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Toż właśnie o tym pisze - ludzi nie znają procedury - a twierdzą że sąd
    > stosuje mobbing, nie lubi ich, jest stronniczy, itd.

    Sad jest po to, zeby wyrok byl zgodny z prawem i odnosil sie do stanu
    faktycznego. Jezeli sad swoim zachowaniem uniemozliwia lub utrudnia osobie
    nadmiernie kulturalnej, niesmialej albo po prostu bojacej sie
    proceduralizmu - to nie znaczy, ze czlowiek ten powinien poznac na wlasny
    rachunek procedury i trzymac sie ich w 100% - od tego sa prawnicy. Takze
    cala dyskusja sprowadza sie IMHO do tego, ze kazdy czlowiek stajacy przed
    sadem powinien miec prawnika, ktory sie na tym zna - i tutaj Twoje zarzuty o
    pustoslowie, choc nie do konca uzasadnione merytorycznie, ponad trescia
    rozmowy maja sens... bo po prostu po co tluc cos, co rozwiazuje wziecie
    prawnika, prawda?

    > To nieznających procedury trzeba mówić tak by mimo wszystko zrozumieli. Ja
    > tylko taką różnicę zauważyłem.

    No i wlasnie jest jeden przypadek, w ktorym dyskusja nabiera kolorkow.
    Przypadek, w ktorym staje przed sadem czlowiek bez prawnika. Wowczas
    proceduralne traktowanie takiego czlowieka (metoda "sztuka dla sztuki" -
    "procedura dla procedury") jest utrudnianiem ujawnienia stanu faktycznego i
    proceduralizm w niektorych sytuacjach mozna interpretowac, jako stronniczosc
    sedziego, uklon w kierunku strony z prawnikiem. Niestety, dopoki nie
    bedziemy miec w Polsce rejestrowania audiowizualnego wszystkich rozpraw (tak
    naprawde jest to duzo tansze od stenotypow (a tematu odrecznych "notatek"
    juz nawet nie porusze) i nie rozumiem, czemu jeszcze nie zostalo
    wprowadzone), zarzucenie sedziemu stronniczosci czy jakiegokolwiek
    utrudniania nie bedzie chyba mozliwe.

    Pozdrawiam,

    Tiger