    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Date: Sat, 07 May 2005 15:42:00 +0200

    Markus Sprungk wrote:

    > To przejdź się do Rossmana. Widać z 20 metrów :))

    A co tam dają?

    > Dalej nie chwytasz. Czy sklep ma za bułkę wartą 20 groszy liczyć 1,20?

    To jest już 'broszka' sklepu, jak skalkuluje cenę. Sklep nie ma prawa
    doliczać żadnych dopłat ani odmówić sprzedaży.

    > Pomyśl przez 5 sekund samodzielnie.

    "Lekarzu - lecz się sam".

    > He he. Znakomite :)
    >
    > Wystarczy podać link do opisu :>

    O, tak na dobry początek:

    Art. 138 kw: Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i
    pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    podlega karze grzywny.

    > Czy my ciągle mówimy o tym samym czy dyskusja zmierza w dwóch kierunkach?

    Tak. Wchodzę do sklepu. Widzę cenę na półce przy towarze. Tyle mam
    obowiązek uiścić przy zakupie. Ani grosika więcej. Jeśli sprzedawca żąda
    jakichś opłat dodatkowych 'za utrudnienia' - na 'dzień dobry' podpada
    pod powyższy przepis kodeksu wykroczeń. Tak samo jeśli odmawia świadczenia.

    > A jakie motto mają porządni klienci? :)

    "Na pohybel sk*.*synom"

    > Dziękuję, ale firma działa 14 lat i przeżyła sporo róźnych firm :>

    Do czasu.