eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić? › Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    Date: Wed, 03 Aug 2011 19:28:55 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?

    (03.08.2011 16:53), Nowy wrote:

    > Tak, jestem pełnoletni.
    >
    > Tyle tylko, że rodzice, a przynajmniej jeden z rodziców (Rodzic B, który
    > ze mną mieszka) nie kupił mieszkania ani tego pokoju. Z tego, co wiem,
    > mieszkanie otrzymał za darmo (lub kupił w bardzo okazyjnej cenę) Rodzic
    > A (obecnie z nami nie mieszka) - ówczesny pracownik wojskowy. Może to
    > mieszkanie wojskowe? Nie wiem.

    To raczej nie ma żadnego znaczenia. Ktoś jest właścicielem tego
    mieszkania i nie jesteś nim Ty :).

    > wszystko wskazuje na to, że ojciec jest właścicielem tego mieszkania.
    > Jak już pisałem, jest w nim zameldowany, ale z nami (ze mną i z Rodzicem
    > B) nie mieszka już od kilku lat. Kto, w takim układzie, i kogo, może
    > wyrzucić z tego mieszkania?

    Wydaje mi się że dowolne z nich. Twoja "Rodzic B" prawdopodobnie jest we
    wspólnocie majątkowej z twoim "Rodzic A" i mieszkanie jest jej
    współwłasnością.

    > Kto w takim układzie użyczył mi to mieszkanie/pokój?

    Prawdopodobnie oboje.

    > Czy mógłbym z nim spisać na przykład jakąś umowę, która umożliwiłaby mi
    > ewentualny powrót w przyszłości?

    Mógłbyś, jednak unikałbym. Jeżeli stosunki masz napięte, lepiej im nie
    uzmysławiać jaki jest stan prawny - tj. że mogą ci w każdej chwili
    wypowiedzieć umowę.

    > Kto, i na jakiej podstawie ma prawo do wyrzucenia mnie z tego
    > mieszkania/pokoju?

    Właściciel, najemca, ktoś kto ma tytuł prawny do lokalu. Czyli któryś z
    twoich rodziców A bądź B.

    > Tego nie rozumiem, ponieważ opłaty są regulowane na
    > bieżąco.

    To nie ma nic do rzeczy.

    > Kktóry z rodziców ma prawo do tego mieszkania? Rodzic A, czy rodzic B?
    > Tego nie rozumiem.

    To w zasadzie nie ma nic do rzeczy. Ale odpowiedź jak wyżej.

    > Tylko, z którym rodzicem powienienm się umawiać? Z rodzicem A, czy z
    > rodzicem B?

    Ja bym się umawiał z właścicielem mieszkania. Ustaliłbym więc, czy
    mieszkanie jest współwłasnością obojga rodziców czy tylko ojca.

    > Z czego wynika ten brak pewności?

    No z tego że nie jest to twoje mieszkanie, nie jesteś więc decydującym o
    tym czy wolno Ci tam mieszkać czy nie. Skoro tak, to zalezy to od
    decyzji kogoś innego. Teraz skoro nie masz pewności jaka będzie jego
    decyzja w tym zakresie, nie masz pewności też czy będziesz mógł w tym
    mieszkaniu mieszkać.

    Inaczej mówiąc, mieszkasz tam na podstawie umowy, którą w każdej chwili
    każda ze stron może wypowiedzieć.

    p. m.