eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić? › Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
  • Data: 2011-08-03 20:15:26
    Temat: Re: Mieszkanie z rodzicami i tymczasowy wyjazd - czy będę mógł wrócić?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.08.2011 15:10, Nowy pisze:

    > Mieszkam w mieszkaniu, w którym - wedle mojej najlepszej wiedzy - są
    > zameldowane trzy osoby: ja, mój rodzic A, mój rodzic B. Mieszkanie

    Meldunek służy wyłącznie ewidencji ludności. Nie daje żadnych praw (poza
    ewentualną ulgą podatkową przy sprzedaży lokalu).

    > należy do spółdzielni. Mieszkam w nim/zajmuję pokój, który obecnie
    > zajmuję od urodzenia, czyli od ponad 20 lat.

    Na zasiedzenie nie licz ;)

    [ciach]

    > Teraz chciałbym na jakiś czas wyjechać, wynająć jakiś pokój/mieszkanie w
    > innym mieście w Polsce lub poza granicami naszego kraju, i - być może -
    > podjąć w tym mieście pracę.

    Wniosek z tego, że już się nie uczysz i obowiązek alimentacyjny nie
    istnieje.

    [ciach]

    > Chciałbym się dowiedzieć, czy po powrocie będę mógł wrócić do tego
    > mieszkania i nadal zajmować pokój, który obecnie zajmuję?

    O tym musisz porozmawiać z posiadaczem prawa do tego lokalu.

    > Czy ktoś, podczas mojej nieobecności (albo nawet teraz), będzie mógł
    > pozbawić mnie prawa do tego mieszkania/zajmowania pokoju, który obecnie
    > zajmuję?

    Zasadniczo nie masz żadnego arbitralnego prawa - masz ustną/dorozumianą
    umowę użyczenia.

    Ochrona praw lokatorów istnieje, ale jeśli się wyprowadzisz -
    przestajesz być lokatorem.

    > Pomyślałem sobie, że przed wyjazdem zamontuję zamek i zamknę swój pokój,
    > aby rodzic się do niego nie wprowadził wraz ze swoimi rzeczami.

    Co to za jakieś samowolne przeróbki w cudzym mieszkaniu?

    [ciach]

    > Co z moim obecnym zameldowaniem? Czy powinienem się wymeldować i
    > zameldować w mieście, w którym będę mieszkać?

    Oczywiście.

    > Jaki to musi być meldunek?

    Odpowiedni. Szczegóły z najdziesz w ustawie o ewidencji ludności.

    > Na jakie nieprzyjemności mogę być narażony po powrocie? Nie wiem czego

    Na żadne, o ile nie będziesz próbował się siłą wedrzeć do cudzego lokalu.

    > się spodziewać ze strony rodziców,

    Próbowałeś rozmawiać?

    > z którymi nie mam zbyt dobrych
    > kontaktów. Nie znam też sytuacji od strony prawnej.

    > Zrozumcie, ja po prostu chciałbym mieć pewność, że jeśli mi się noga
    > powinie, to będę miał gdzie wrócić. Pytanie jest taki: jakie kroki
    > powinienem podjąć, żeby mieć pewność, że będę miał prawo wrócić do tego
    > mieszkania/pokoju i nadal w nim mieszkać?

    Pewność, mówisz? No cóż, w tym celu powinieneś kupić taki lokal, dokonać
    skutecznej eksmisji lokatorów, zamknąć go pusty na 4 spusty i
    ubezpieczyć na wypadek zniszczenia (np. przez wybuch) z opcją assistance.