    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie i przekazanie synowi
    Date: Thu, 07 Feb 2008 19:44:59 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Skreślili art. 994 czy czegoś innego nie rozumiem?

    Już myślałem, że pomyliłem z gitarą i odwróciłem do góry nogami ale
    jednak nie.

    Art. 994. § 1. Przy obliczaniu zachowku nie dolicza się do spadku
    drobnych darowizn, zwyczajowo w danych stosunkach przyjętych, ani
    dokonanych przed więcej niż dziesięciu laty, licząc wstecz od otwarcia
    spadku, darowizn na rzecz osób nie będących spadkobiercami albo
    uprawnionymi do zachowku.

    -----------------
    wykreślam wtrącenie i nieistotny początek:

    ... ani dokonanych przed więcej niż dziesięciu laty (......wykreślone
    wtrącenie.....) darowizn na rzecz osób nie będących spadkobiercami
    albo uprawnionymi do zachowku.

    No i przeczytaj to teraz.

    widzisz czy jeszcze nie? 10 lat dotyczy tylko osbó niebędących
    spadkobiercami ani uprawnionymi do zachowku.

    Jeżeli osoba obdarowana jest jednocześnie spadkobiercem lub uprawnionym
    do zachowku żaden limit czasowy od momentu darowizny nie jest określony.