    From: Maseł <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie a rozwód
    Date: Wed, 08 Jul 2009 13:38:04 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Dla porządku, wtedy zobowiązani będą zarówno "starzy" jak i "nowi"
    > właściciele "mieszkania z dziadkiem" (żeby kto nie myślał, że jak
    > sprzeda to razem z zobowiazaniem).

    IMHO - to chyba zalezy od tego co bedzie w akcie... BTW taki dziadek
    bedzie jedynym elementem wyposazenia, ktore bedzie pytane o zdanie i
    jego podpis tez chyba musi sie znalezc na ew. akcie notarialnym. (na
    ogol zalatwia sie to w ten sposob, ze obiecuje sie dziadkowi zlote gory
    za zgode na wykreslenie sluzebnosci z ksiegi wieczystej a pozniej
    sprzedaje sie mieszkanie...)

    > Ale mi się wydaje że pytanie zmierzało do czego innego: kto
    > ma być zobowiązany w razie jakby w wyniku rozwodu jedna
    > (tylko) ze stron została w mieszkaniu.
    > IMVHO - zobowiązanie jako solidarne będzie ciążyć nadal na
    > obu stronach.

    Ale po rozwodzie i ew. podziale majatku mamy chyba cos w rodzaju
    darowizny/sprzedazy takiego mieszakania - i tu znowu pojawia sie akt
    notarialny w ktorym dziadek jest na liscie "spisu z inwentarza" wraz z
    dokladnym opisem do czego zobowiazuje sie nowy wlasciciel tym razem 100%
    mieszkania...

    Pozdro

    Maseł