    From: "miranka" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mąż nas zostawia :( Mam kilka pytań
    Date: Wed, 5 Dec 2007 22:00:33 +0100

    "marta" <...@p...fm> wrote in message news:fj5sjs$uv9$1@news.interia.pl...
    > Widze ze chyba bardzo sie przyzwyczailas do latwego zycia, bo mąz do tej
    > pory w zasadzie was utrzymywał, i domyslam sie ze swoja pensje mialas na
    > przyslowiowe waciki, i teraz ciezko sie przyzwyczaic do mysli ze bedziesz
    > musiala zaczac bardziej normalnie zyc.
    >
    > moim zdaniem zarabiajac 1300zł powinnas dostac jakies 700zl od meza i na
    > dwie osoby w zupelnosci to wystarczy.
    >
    > a jak bedzie ci malo to idz do szkoly, lub gdziekolwiek sie doksztalcic i
    > tez zacznij wiecej zarabiac a nie tylko myslisz jak tu kogos wykorzystac.

    Czy wyście wszyscy rozum postradali? To facet rozwala małżeństwo, a żona i
    dziecko mają mieć zapewniony tak sam poziom życia jak przed rozwodem. ON
    odchodzi (jego wolna wola), ale rodzina zostaje. Niech facet się zastanowi,
    czy gdyby on został sam z dzieckiem, czy wystarczyłoby mu 2000 PLN na
    miesiąc, na zapłacenie mieszkania, mediów, jedzenia, lekarzy, leków, nowej
    porcji ubrania co sezon dla rosnącego dziecka, sprzątaczki, kucharki (wbrew
    pozorom, nie żartuję - widzieliście kiedyś FACETA, który SAM zajmuje się
    domem ORAZ pracuje na pełen etat i jeszcze bierze prace zlecone, żeby
    dorobić do pensji???? dlaczego oczekujecie takich poświęcen od kobiet????),
    przedszkola, potem szkoły, podręczników, wakacji itp. itd. Ludzie się
    pobierają i decydują na dzieci mając na uwadze WSPÓLNE dochody, pomaganie
    sobie nawzajem, wyręczanie się w obowiązkach. Jeśli facet zarabia więcej to
    zwykle dlatego, że NIE musiał zajmować się domem, i miał czas na robienie
    kariery. Bywają sytuacje losowe, które dramatycznie obniżają poziom życia
    rodziny, ale rozwód na zasadnie "bo mam takie widzimisie" taką sytuacją
    losową nie jest.
    Do autorki wątku:
    Absolutnie nie gódź się na rozwód bez orzekania o winie i walcz o każdy
    grosz. Nawet jeśli teraz on jest gotów dać Wam więcej, bo nie ma innej
    kobiety, to ta kobieta w końcu się pojawi i wtedy ona będzie walczyła o to,
    żeby on Tobie płacił jak najmniej. Nie rozumiem też tego zdania, że on nie
    chce płacić alimentów na Ciebie. Niby dlaczego nie?
    Ale najpierw spróbuj jednak jeszcze popracować nad ratowaniem tego
    małżeństwa. Ewentualnie zaproponuj separację na próbę. Jeśli nie zdążyliście
    się kompletnie skłócić, jest szansa, że wszystko się z powrotem poukłada.
    Jeden tylko warunek - separacja nie może oznaczać całkowitego zerwania
    kontaktów. Nadal macie wspólne dziecko, wspólne konto, wspólne opłaty,
    wspólne obowiązki... i wspólne przyjemności (święta, jasełka w przedszkolu,
    urodziny dziecka, imieniny babci itp, itd:)))
    Anka