eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMax. długość fragmentu czyjegoś utworu, który można umieścić na WWWRe: Max. długość fragmentu czyjegoś utworu, który można umieścić na WWW
  • Data: 2004-08-16 12:37:00
    Temat: Re: Max. długość fragmentu czyjegoś utworu, który można umieścić na WWW
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen wrote:

    > nie ma czegos takiego, kazdy fragment czyjegos utworu niezaleznie od
    > dlugosci podlega oplatom :( taka jest smutna prawda

    A jesteś tego pewien ? Jak wejdziesz np. na http://www.merlin.pl to
    zobaczysz, że do każdego utworu na płycie jest 30 sekundowa próbka, na
    przykład patrz na to :

    http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/strona.towar?of
    erta=275040&ret=bro4,76,3s1

    I w innych miejscach w sieci te spotkałem się z dokłądnie 30 sekundowymi
    fragmentami. Oczywiście jest pytanie czy Merlin robi to na mocy ogólnie
    obowiązującego prawa bez żadnych ustaleń z właścicielami danego
    utworu/utwórów, czy robi to właśnie na mocy jakiegoś porozumienia (np.
    takiego, że skoro handlują daną płytą to mają prawo zamieszczać takie
    próbki).

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz