  • Data: 2018-07-19 07:56:57
    Temat: Re: Materiał z tv
    Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-18 o 21:19, Kviat pisze:
    > Więc zamiast dążyć do wyrównania, to lepiej pokłócić się z sąsiednimi
    > państwami, rozpierdzielić trójpodział władzy, wprowadzić religię
    > państwową i hodować skansen na skraju Europy.
    > Faktycznie, to ma sens.

    Ale Ty dzisiaj rozchwiany. Od skrajności do skrajności.
    Jak tu z takim na argumenty?

    > Cieszę się, że tu się zgadzamy.

    Pis to jest tylko przelotny pryszcz na świetlanej przyszłości jednolitej
    i 1000 letniej UE ;-)
    Przez ten Pis to się moczysz w nocy?

    > Nie od pstryknięcia palcem. Ale przynajmniej jest szansa na
    > ujednolicenie. To dlaczego z niej nie skorzystać?

    Otóż postępowi opiniotwórczy guru już przestali uważać PKB czy inne
    wskaźniki obłudnie liczące mamone za miernik szczęśliwości czy dobrobytu.
    Wiem... że to trudne do zrozumienia przez lata indoktrynacji XIX
    neoliberalizmu. Ale to jest nieuniknione tak samo jak klęska odgórnie
    tworzonych molochów na siłę. Na pewno nie uda się to w Europie z tak
    różnorodnymi społeczeństwami.

    > Jak na razie wiemy z całą pewnością, że nie działa, gdy państwa są
    > otoczone polem minowym i drutem kolczastym.

    Przez ostatnie 20 lat Polska była otoczona drutem kolczastym i przez to
    ściana wschodnia jest tak zacofana w porównaniu z resztą Polski?

    > Na ścianie wschodniej tego państwa nadal obowiązuje minimalne
    > wynagrodzenie, takie samo jak na ścianie zachodniej.

    Aleś ty zafiksowany tymi wskaźnikami. Nie wiesz jak się zatrudnia w
    biedronkach i innych takich przybytkach na część etatu żeby ominąć
    minimalkę. Nie wiesz że minimalkę się płaci na papierze a pod stołem
    dostaje resztę?
    Różnica między wschodnią i zachodnią Polską polega na proporcjach tych
    części w wypłatach.
    Minimalna płaca nic nic zmieni jak ta sprzątaczka jest odrębną firmą.
    Ujednolicenia nie da się zadekretować.
    Można umiejętnie regulować podatkami ale to trzeba robić niżej niż
    parlament europejski. Do tego UE nie jest potrzebna

    Slogany a łatwym przekraczaniu granicy i braku opłat romingowych można
    sobie wsadzić w dupę :-) jak polska firma transportowa nie może
    konkurować na rynku europejskim bo jej pracownicy muszą zarabiać tyle co
    miejscowi.
    To taki symptomatyczny przykład jak UE nie chce w rzeczywistości
    wyrównywać rynków i pozwalać tym słabszym podciągać się w górę łamiąc
    przy okazji podpisane traktaty o przepływie usług.