    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za posiadanie biletu
    Date: Fri, 16 Dec 2005 22:21:05 +0100

    No to dla mnie juz jest wszystko jasne. Porownanie do tego czlowieka, co
    wygral z Totalizatorem jest jednak zasadne ;-) Dlaczego?

    [...]
    > Z wypowiedzi autora wątku wynika, że jest kodowany na konkretną
    > linię [cytat: "Na paragonie jest biler na linie 81 (to nazwa kodowa
    > ztm na linie metra)].

    A skad ona mogla wiedziec, ze jakas enigmatyczna "81'ka" jest metrem, a nie
    na przyklad kodowym numerem porzadkowym ZTM? Mi by to nic nie powiedzialo.
    Nie miala obowiazku znac. Gdyby bylo napisane "METRO", to by ZTM mogl sie na
    tym oprzec. W tej sytuacji - imho nie moze.

    > Nie, bo skasowała bilet w autobusie, a był zakodowany na metro.

    Skasowala w autobusie = potwierdzenie jej dzialania w dobrej wierze i
    nieswiadomosci bledu, jaki popelnila pracownica ZTM.

    > Na karcie nie, ale jest w systemie (czyli w bazie danych ZTM).

    I mozna to potwierdzic.

    > Reasumując - dziewczyna chciała kupić bilet na jedną linię (autobusową),
    > a sprzedano jej bilet na metro.

    Ukrywajac ten fakt w dodatku tajemnicza cyfra kodowa "81", o ktora nawet nie
    specjalnie czlowiek mialby powod zapytac, bo jest to dla M. St. Warszawy tak
    abstrakcyjny numer linii, ze naturalnym logicznie wnioskiem jest, iz jest to
    jakas porzadkowa liczba kodowa wewnatrzsystemowa ZTM.

    Na moj gust (wracam do analogii) tak samo, jak ow czlowiek, ktory sprawdzil
    wygrana i automat "wyplul" mu, ze nie wygral - tak samo dziewczyna
    sprawdzila bilet w kasowniku - kasownik odpowiedzial "OK" i nie moze
    odpowiadac za to, ze system kasownikow ZTM jest niepelny - czyli dopuszcza
    poprawne kasowanie biletow na linie Y na linii Z. Zostala wprowadzona w
    blad, a niepelnowartosciowy kasownik utwierdzil ja w przekonaniu, ze
    wszystko jest w porzadku. Tak samo, jak w przypadku Totalizatora (tylko
    tutaj byla to kolejnosc automat -> pracownik ;>).

    Teraz trzeba tylko podlozyc pod to paragrafy prawa i wydaje mi sie, ze mozna
    isc do sadu (choc sadze, ze taka argumentacja powinna przekonac nawet
    zapartego w swych racjach kierownika obslugi pasazerow w ZTM).

    Pozdrawiam,

    Tiger