eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMajteczenie po wypadkuRe: Majteczenie po wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabk100.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Majteczenie po wypadku
    Date: Tue, 15 Oct 2024 21:03:53 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1gce4yu6cw23l$.5sakacpxars3$.dlg@40tude.net>
    References: <vcv038$gd9$4@news.chmurka.net> <vebrka$k0e$1@news.chmurka.net>
    <vebs2m$ui6$1@news.chmurka.net> <vebt9d$jed$2@news.chmurka.net>
    <vec5ei$ui6$2@news.chmurka.net> <vedhju$5uq$1@news.chmurka.net>
    <vedo0v$ui6$4@news.chmurka.net> <vedt8r$d5f$1@news.chmurka.net>
    <moDOO.96102$Xx4a.35210@fx11.ams1>
    <x...@4...net>
    <vejb4c$jr7$2@news.chmurka.net>
    <rycf1gudza5p$.1f4djjgadg01t.dlg@40tude.net>
    <vejehd$jr7$6@news.chmurka.net>
    <4qizqye2jfw5$.iehu354w1ua7.dlg@40tude.net>
    <vejpcp$n4e$8@news.chmurka.net>
    <1fcmpi9pwafde$.fgbt4iaygoxo$.dlg@40tude.net>
    <veltc9$v3$1@news.chmurka.net>
    <kx3qf8z7ia40.prqn5ggrxusa$.dlg@40tude.net>
    <velveb$v3$8@news.chmurka.net>
    <1c2j4or3xh1cd$.11ohzrtancd9z.dlg@40tude.net>
    <vembod$au4$2@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabk100.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.36.100";
    logging-data="14568";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:IFz0fXXAsfQGUW+uCTLilWpXUcM=
    sha256:RtmAs/1LkIgDAYzp/I7AcCClGgwHDHn6ec/qD/h8rT4=
    sha1:9zMAw/XnfIhWbSI+CBNyhDUzxbw=
    sha256:1GfPmY7RTyFdlGZr4ivwzerzoLL1bjRk7POfUFhIctY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:858570
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 15 Oct 2024 20:20:20 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 15.10.2024 o 18:11, J.F pisze:
    >> Ale co kamerka zarejestrowała? że jak zacząłeś zmieniac pas, to on
    >> były jeszcze na lewym, czy ze on już był na prawym i musiał hamować?
    >
    > Był już na prawym, z tym że byl z tyłu i jechał mniej więcej tak samo
    > jak ja. Gdyby nie zaczął przyspieszać jak zmieniałem pas, to w zasadzie
    > nie byłoby o czym pisać.

    A odległość jaka?

    Bo mało samochodów potrafi ambitnie przyśpieszać,
    więc jeśli prędkość była podobna i odległość przyzwoita, to powodów do
    błyskania nie miał.

    Chociaż ... na lewym pasie kapelusznik, o ile dobrze zrozumiałem, na
    środkowym kapelusznik, i teraz jeszcze na prawy zjeżdza kapelusznik
    ... no mozna się wk* :-)

    >>> Przede wszystkim ze śladów to wynika że on żadnego ruchu kierownicą nie
    >>> wykonał - po prostu jak zobaczył że jest źle, to się zawiesił.
    >>
    >> z lewego na środkowy jednak zjechał, hamująć, co zajęło 168m i ok 2s.
    >
    > I na tym koniec. Potem zgodnie ze śladami żadnej reakcji aż do kolizji.
    > Po prostu nie ogarniał że może się coś stać nie tak jak sobie pomyślał.

    Nie wiemy też jak kia manewrowała.
    Zajechała mu drogę w ostatniej chwili ?

    >>> to jeszcze musisz podjąć decyzję przeciwną do tej, którą uważałeś za dobrą.
    >> Jak się tak szybko jeżdzi, to raczej trzeba umieć szybko reagować.
    > Niekoniecznie...

    To się szybko skończy.

    A on to bmw zdaje się miał juz jakiś czas, i pewnie nie było pierwsze
    szybkie auto.

    >>> Na końcówce sądząc po śladach nic nie robił. Po prostu podjął błędną
    >>> decyzję i dalej już nic.
    >>
    >> Już nie bardzo miał wybór.
    >
    > No a ty pisałeś że mógł w z powrotem w lewo albo w prawo.

    Decyzja była wczesniej. Mogł hamowac na lewym pasie, ale było już za
    późno, mógl zjechac w prawo, i ryzykować, ze kia też zjedzie ...

    tu niby mogł jeszcze na lewy wrócic lub na prawy, ale nie wiem jak kia
    jechała.
    Ale na jej miejscu pas zmieniałbym spokojnie, wiec znów - bmw co
    prawda widzi co się dzieje, ale nie ma dobrego manewru.

    > Prawda jest
    > taka że nie zrobił nic rozsądnego i co więcej my też byśmy raczej nie
    > ogarnęli. Dlatego zapierdalanie znaaaaacznie szybciej niż inni nie jest
    > dobrym pomysłem.

    Taa ... takie 180 na szkopskiej autostradzie, a po prawej tiry jadą 90
    ...

    >> No i osobna kwestia - przy 200km/h to trzeba patrzeć z 500m do przodu.
    >
    > Coś koło tego pewnie będzie. Właśnie sobie uświadomiłem że nigdy nie
    > prowadziłem 200 po nocy - jakoś mi to nawet do głowy nie przyszło...

    Moglem prowadzic.
    W nocy mniejszy ruch, autostrada prawie pusta ... zachęca.

    > Natomiast dla usprawiedliwienia paxów (nie wiem czy w tej sytuacji
    > akurat) powiem że właśnie sobie uświadomiłem, że moi koledzy prowadzili
    > 200 po nocy, a ja po prostu stwierdziłem że widać wiedzą co robią i
    > kierowawca "rządzi" (przy 200 był ustawiony jakiś dzwięk ostrzegający że
    > właśie dwie paczki przekroczyłeś)

    A tu mogło nie być :-)

    >> Przy 300 to chyba z 1km. A tu noc.
    >> Z drugiej strony - kia była pewnie widoczna z 1km, i była też widoczna
    >> w miarę pusta jezdnia.
    >
    > Tam chyba jakiś lekki łuczek był więc nie wiedział na którym pasie jest.
    > Jakoś nie pomyślałem wcześniej że on w nocy te trzy stówy jechał no
    > kompletny pojeb...

    wczesniej wyprzedzał parę pojazdów i jakoś się dało.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1