  • Data: 2004-11-04 19:34:23
    Temat: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Od: "CR" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:cmbch6$7bc$1@news.rsk.pl...
    > Witam. Na początku mam pytanie nt pomiaru bagażu w autobusach MPK
    > 1). Czy ma tutaj zastosowanie ustawa "Prawo o miarach" z dnia 11.05.2004
    > (Dz.U. 63 poz. 636 z późn. zmianami), chodzi mi o legalizacje przyrządu
    > pomiarowego bądź prawne dopuszczenie go do użytku (Art.8. i art. 26). Czy
    > jednak nie i kontroler może sobie mierzyć bagaż zwykłym starym metrem
    > krawieckim?
    >
    > Jeśli jednak ustawa to ma tutaj zastosowanie, w związku z tym moje
    pytanie.
    > Co zrobić jeśli kontroler posługuje się właśnie zwykłym metrem krawieckim,
> [...]

    *dane osobowe:
    miales bilet na przejazd?
    masz znizke i dokument uprawniajacy do znizek?
    [legit szkolna, studencka , emerycka ;)]
    jesli tak to zgodnie z ptk 5.1[jakas uchwala z 2003] lub ptk7
    regulaminu przewozow [MPK w Rzeszowie]
    musiales okazac ten dokument [na potwierdzenie ulgi]
    i koles mogl spisac twoje dane spokojnie.
    jesli jezdziles na normalnym to nie musiales niczego okazywac...[dokumentu].

    kontroler mogł "zadac" dokumentu lub zawiadomic Policje [w celu ustalenia
    personaliow].

    *bagaz:
    "Nie podlegają opłacie przedmioty stanowiące bagaż ręczny i nie
    przekraczające rozmiarów 60x40x20 cm,
    małe zwierzęta np.: koty, psy i ptaki, trzymane na rękach, a także
    instrumenty muzyczne przewożone
    przez młodzież uczącą się uprawnioną do ulgi. "

    nigdzie nie znalazlem informacji, jak np w Waiwe [nieprzekraczajacy lacznej
    sumy wymiarow 120cm],
    wiec jesli tych 120cm nie reguluje odgornie jakas ustawa lub przepis
    [a raczej nie] to w Rzeszowie niestety trzeba zaplacic za
    np 60x1x41 = 102cm

    *pomiar:
    teoretycznie miara powinna miec homologacje :)
    [legalizacja- jaka nie wiem].

    W PKP tez mieli ten problem przy mierzeniu bagazy.
    [ale to inna bajka ;)].

    *doprowadzenie na Policje [zachowania policjanta]:
    bez komentarza!

    pozdrawiam,
    Grzesiek

    http://www.mpk.rzeszow.pl/- regulamin itp.