  • Data: 2004-11-04 21:47:07
    Temat: Re: MPK i opłata za bagaż [prośba o pomoc]
    Od: "Piotrek, Rzeszów" <p...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zostaw na moment bagaz.
    > jedziesz z biletem ulgowym,kontrola->
    > kanar prosi o bilet[ulgowy] i dokument potwierdzajacy ulge,
    > ty musisz przedstawic dokument[legitmacje].
    > jesli nie pokazesz uzna, ze nie masz ulgi,
    > a jak pokazesz to moze sobie spisac dane.
    > [moze zabrac za pokwitowaniem , jesli
    > uwaza,ze jest fauszywa itp].
    >
    > jesli jezdzisz na ulge to ma prawo wgladu do legitymacji
    > [moze zapamietac, a moze spisac(?)].

    Ma prawo do wglądu, sprawdzenia czy jest autentyczna i czy jest ważna.
    Pytanie dotyczy czy ma prawo (mimo iz jest ważny bilet, legitka ok) spisać
    moje dane?
    1) Po co mu moje dane? 2) Na jakiej podstawie?

    > [ przyrzad i technike ;) ]

    Tak kwestionuje, bo działa bezprawnie (przytoczona w innym poście Ustawa o
    miarach)

    > ale nie przez "brak " przyrzadu pomiarowego ;)
    > mierza po prostu na oko.

    Oj nie, nie mierzą, gdyż były właśnie spory o "miarki" i ich legalność. Po
    jakimś tygodniu PKP wydało rozporządzenie, którego teraz nie przytocze bo
    nie pamiętam. Ogólnie chodzi o to że gdy bagaż mieści się na połce nad
    pasażerem to się za niego nie płaci.

    > To ONI okreslaja jaki bagaz nie jest juz podrecznym[na podstawie
    wymiarow].
    > Jesli sie z NIMI nie zgadzasz to nie przyjmujesz mandatu
    > i przedstawiasz swoje racje [gdzies tam-rozprawa].

    Tutaj się chyba nie zrozumieliśmy.
    Gdy zmierzy mi bagaż przyrządem z homologacją, do ktorego pomiarów nie można
    mieć w tym przypadku żadnych zastrzeżeń, to jeśli jednak nie zgadzam, to
    jakaś tam rozprawa, i z góry moja stracona pozycja.
    Ale w przypadku gdy posługuje się zwykłym metrem krawieckim, bez
    homologacji, to jak On może w tym przypadku stwierdzić że mój bagaż
    przekracza wymiary? Czy robi to zgodnie z prawem?
    I tutaj samo ciśnie mi się na język. Powtórzę. Czym się będzię różnił mój
    metr od jego, jeśli na moim faktyczną jednostkę 1 cm zaniżę o choćby 0,1 cm.
    Wtedy na boku 60 cm jestem do przodu o 6 cm. I w tym momencie jak on mi
    udowodni że moj pomiar będzie zły? Po to chyba tutaj jest Ustawa o miarach
    prawda?

    > a tak z ciekawosci to jakie byly wymiary?
    > tzn czy chodzilo o kilka cm?

    Nie uwierzysz :-). 68x37x24. W tym przypadku jeśli chodzi o zaledwie kilka
    centymetrów, nie postąpiłbyś tak jak ja?